Factură umflată pentru servicii inexistente

Factură umflată pentru servicii inexistente
O clujeancă a primit factură pe luna noiembrie de la Atlas Telecom, deşi luna trecută firma şi-a închis birourile de la Cluj şi a deconectat abonaţii.
Compania orădeană de telefonie şi internet şi-a închis sucursala din Cluj de pe 7 noiembrie, din cauza datoriilor către proprietarul clădirii în care funcţiona. Abonaţii au rămas fără serviciile furnizate de Atlas Telecom, fără a fi anunţaţi în prealabil. Însă la începutul acestei luni au primit facturi pentru luna precedentă. Factura unei clujence este chiar mai mare decât cele plătite anterior.

Gabriela Fărăgău a aflat că Atlas Telecom şi-a închis birourile de la Cluj în 17 noiembrie, când a mers la sediul din Piaţa Mihai Viteazul să-şi achite abonamentul de 30 de lei. “M-au lăsat fără internet când aveam mare nevoie, căci aşteptam pe e-mail nişte cursuri de la colegii de facultate”, a povestit tânăra. Procedura de evacuare a celor de la Atlas a început mult mai devreme decât momentul în care au aflat clienţii. “Au datorii către noi la plata chiriei de sute de mii de euro. Suntem în proces cu Atlas Telecom. Am părăsit sediul din 7 noiembrie”, a spus administratorul City Business Center, Mihai Szaba.

Unii clienţi ai Atlas Telecom şi-au făcut deja abonament la altă firmă de telefonie şi internet, însă în 7 decembrie au primit facturi de la firma din Oradea. “Am primit o factură de la cei de la Atlas Telecom cu suma de aproape 50 de lei, abonamentul meu fiind de 30 de lei. Cum au tupeu să trimită în continuare facturi pe care acum le trimit din Oradea? Am sunat la ei şi mi s-a spus că nu suntem obligaţi să plătim şi că dacă vom plăti, ni se va restitui suma. Nici nu ştiu ce să fac, căci nu vreau să mă trezesc peste nu ştiu cât timp că mă execută pentru facturi neplătite. Noi, tinerii, ne mai interesăm, dar vă daţi seama că persoanele în vârstă plătesc imediat, că se sperie”, spune studenta Gabriela Fărăgău.

La numărul de telefon al firmei de telecomunicaţi din Oradea ne-a răspuns asistenta directorului, Loredana Corcean, care ne-a declarat că şeful ei este plecat în delegaţie şi că numai el ne poate răspunde întrebărilor. “Clienţii care plătiseră deja au primit facturile cu minus”, ne-a spus totuşi secretara. Nici în data de 17 noiembrie, când reporterii ZIUA de CLUJ au contactat reprezentanţii Atlas Telecom, nimeni din conducere nu era la sediu.

Probleme vechi

Nu este pentru prima dată când Atlas Telecom are probleme financiare, fiind ameninţată cu falimentul încă din 2005. Atunci, firma a obţinut un împrumut de la o bancă la care a gajat mai multe active. Potrivit site-ului Ministerului Finanţelor, Atlas Telecom Network România SRL, înfiinţată în 2000, a ajuns, în 2009, să aibă 166 de angajaţi şi o pierdere netă de 37 de milioane de lei (circa 9 milioane euro). Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, unicul asociat al firmei este Sabin Pompiliu Tripa, un român stabilit în Texas, Statele Unite ale Americii.

Comenteaza