Guvernul va taxa maşinile Euro 5
- Scris de Bianca Felseghi
- 09 Noi 2010, 22:51
- Eveniment
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Dealerii locali de autoturisme spun că intenţia Ministerului Mediului de a taxa pentru poluare inclusiv motoarele Euro 5 reprezintă o măsură exagerată, date fiind coordonatele economice.
Ministerul Mediului va propune guvernului viitoarea formă a taxei auto în variantă majorată pentru anul 2011. În premieră, pentru motoarele Euro 5 va fi introdusă o taxă de poluare, a anunţat ieri ministrul Mediului, Laszlo Borbely. Până acum, autoturismele cu astfel de motoare erau scutite de la plată.
Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 ar urma să fie de 32.000 de euro şi ar putea fi plătită pentru înmatricularea unei maşini cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuală a taxei de înmatriculare pentru aceeaşi maşină cu motor non-Euro, de 3,2 litri şi veche de 20 de ani, este de 30.720 de euro. În ceea ce priveşte motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani, taxa va ajunge la 13.120 de euro, faţă de 10.240 de euro, cât este în prezent. Proprietarii de maşini Euro 2, de 10 ani, ar putea plăti o taxă de înmatriculare de 21.770 de euro, faţă de 17.408 euro în prezent. Motoarele Euro 3, cu o vechime de cinci ani, vor fi taxate cu 11.668 de euro, faţă de 8.891 de euro actualmente, iar în cazul unui motor vechi de patru ani, taxa va ajunge la 10.727 de euro, transmite Mediafax.
Pentru o maşină nouă cu motor Euro 5 de 3.000 de centimetri cubi, ministerul a propus o taxă de 1.950 de euro, iar aceeaşi motorizare pe o maşină veche de doi ani implică o taxă de 1.541 de euro. Pentru un motor identic cu capacitate cilindrică de 2.000 cmc, vechi de doi ani, proprietarii ar urma să plătească din 2011 o taxă de 507 euro, iar pentru 1.100 cmc, 116 euro pentru o maşină nouă sau 91 de euro pentru una veche de doi ani.
“La prima vedere, ca şi consumator, această propunere apare ca un bir în plus. Ca şi dealer auto, se poate ca unii care comercializează motoare Euro 6 să se bucure că cei de la concurenţă vor vinde mai puţin. Cred că puţin ne grăbim să fim mai catolici decât Papa. Avem atâtea altele de făcut pentru mediu, începând de la colectarea selectivă a deşeurilor”, a declarat directorul Compexit, dealer Skoda, Răzvan Rotta. Şi reprezentanţii Dacia Service Cluj Feleac – dealer Dacia şi Renault spun că taxarea motoarelor Euro 5 este pripită. “Suntem prea săraci pentru a plăti taxe şi pentru Euro 5. Abia a apărut generaţia Euro 6, iar maşinile cu astfel de motoare poluează extrem de puţin şi au un grad de combustie de 96%. În mod normal, nu ar trebui să se impună astfel de taxe decât în următorii 1-2 ani”, a declarat directorul dealer-ului Dacia, Petru Turc. El crede că în doi ani noua generaţie de motoare Euro 6 şi maşinile electrice vor fi mult mai des întâlnite decât în prezent. “Indiferent ce credem noi, guvernul va impune această taxă pentru că are nevoie de bani. Şi în plan european maşinile Euro 5 sunt cele mai moderne de pe piaţă”, spune Ioan Mezei de la Autoworld.
Singurii scutiţi de plata taxei de primă înmatriculare vor fi cumpărătorii de maşini electrice sau hibride. Este şi cazul dealerilor Toyota care dispun de autovehicule hibride. “Nu este o surpriză pentru noi faptul că se intenţionează taxarea motoarelor Euro 5. E un lucru normal. Conform unei norme europene, din 2011 toţi producătorii de autovehicule sunt obligaţi să scoată doar modele Euro 5. Până acum, era opţional şi reprezenta o scutire de la plata taxei, un premiu. Din moment ce devine o chestiune standard, era normal să se procedeze în acest sens”, crede directorul Profi Auto, dealer-ul Toyota din Cluj, Florin Tanţău.
Ministerul Mediului intenţionează să introducă unele facilităţi pentru cei care produc vehicule electrice .
Noile taxe auto propuse de Ministerul Mediului
Motor noneuro, 3.200 cmc, vechime 20 ani - 32.000 euro.
Motor Euro 1, 3.200 cmc, vechime 18 ani - 13.120 euro
Motor Euro 2, 3.200 cmc, vechime 10 ani - 21.770 euro
Motor Euro 3, 3.200 cmc, vechime 5 ani - 11.668 euro
Motor Euro 3, 3.200 cmc, vechime 6 ani - 10.727 euro
Motor Euro 3, 1.400 cmc, vechime 7 ani - 998 euro
Motor Euro 4, 1.400 cmc, vechime 1 an - 483 euro
Motor Euro 4, 1.400 cmc, vechime 4 ani - 399 euro
Motor Euro 4, 2.000 cmc, vechime 2 ani - 1.326 euro
Motor Euro 5, 3.000 cmc - 1.950 euro
Motor Euro 5, 3.000 cmc, vechime 2 ani - 1.541 euro.
Motor Euro 5, 2.000 cmc, vechime 2 ani - 507 euro
Motor Euro 5, 1.100 cmc - 116 euro
Motor Euro 5, 1.100 cmc, vechime 2 ani - 91 euro.
Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 ar urma să fie de 32.000 de euro şi ar putea fi plătită pentru înmatricularea unei maşini cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuală a taxei de înmatriculare pentru aceeaşi maşină cu motor non-Euro, de 3,2 litri şi veche de 20 de ani, este de 30.720 de euro. În ceea ce priveşte motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani, taxa va ajunge la 13.120 de euro, faţă de 10.240 de euro, cât este în prezent. Proprietarii de maşini Euro 2, de 10 ani, ar putea plăti o taxă de înmatriculare de 21.770 de euro, faţă de 17.408 euro în prezent. Motoarele Euro 3, cu o vechime de cinci ani, vor fi taxate cu 11.668 de euro, faţă de 8.891 de euro actualmente, iar în cazul unui motor vechi de patru ani, taxa va ajunge la 10.727 de euro, transmite Mediafax.
Pentru o maşină nouă cu motor Euro 5 de 3.000 de centimetri cubi, ministerul a propus o taxă de 1.950 de euro, iar aceeaşi motorizare pe o maşină veche de doi ani implică o taxă de 1.541 de euro. Pentru un motor identic cu capacitate cilindrică de 2.000 cmc, vechi de doi ani, proprietarii ar urma să plătească din 2011 o taxă de 507 euro, iar pentru 1.100 cmc, 116 euro pentru o maşină nouă sau 91 de euro pentru una veche de doi ani.
“La prima vedere, ca şi consumator, această propunere apare ca un bir în plus. Ca şi dealer auto, se poate ca unii care comercializează motoare Euro 6 să se bucure că cei de la concurenţă vor vinde mai puţin. Cred că puţin ne grăbim să fim mai catolici decât Papa. Avem atâtea altele de făcut pentru mediu, începând de la colectarea selectivă a deşeurilor”, a declarat directorul Compexit, dealer Skoda, Răzvan Rotta. Şi reprezentanţii Dacia Service Cluj Feleac – dealer Dacia şi Renault spun că taxarea motoarelor Euro 5 este pripită. “Suntem prea săraci pentru a plăti taxe şi pentru Euro 5. Abia a apărut generaţia Euro 6, iar maşinile cu astfel de motoare poluează extrem de puţin şi au un grad de combustie de 96%. În mod normal, nu ar trebui să se impună astfel de taxe decât în următorii 1-2 ani”, a declarat directorul dealer-ului Dacia, Petru Turc. El crede că în doi ani noua generaţie de motoare Euro 6 şi maşinile electrice vor fi mult mai des întâlnite decât în prezent. “Indiferent ce credem noi, guvernul va impune această taxă pentru că are nevoie de bani. Şi în plan european maşinile Euro 5 sunt cele mai moderne de pe piaţă”, spune Ioan Mezei de la Autoworld.
Singurii scutiţi de plata taxei de primă înmatriculare vor fi cumpărătorii de maşini electrice sau hibride. Este şi cazul dealerilor Toyota care dispun de autovehicule hibride. “Nu este o surpriză pentru noi faptul că se intenţionează taxarea motoarelor Euro 5. E un lucru normal. Conform unei norme europene, din 2011 toţi producătorii de autovehicule sunt obligaţi să scoată doar modele Euro 5. Până acum, era opţional şi reprezenta o scutire de la plata taxei, un premiu. Din moment ce devine o chestiune standard, era normal să se procedeze în acest sens”, crede directorul Profi Auto, dealer-ul Toyota din Cluj, Florin Tanţău.
Ministerul Mediului intenţionează să introducă unele facilităţi pentru cei care produc vehicule electrice .
Noile taxe auto propuse de Ministerul Mediului
Motor noneuro, 3.200 cmc, vechime 20 ani - 32.000 euro.
Motor Euro 1, 3.200 cmc, vechime 18 ani - 13.120 euro
Motor Euro 2, 3.200 cmc, vechime 10 ani - 21.770 euro
Motor Euro 3, 3.200 cmc, vechime 5 ani - 11.668 euro
Motor Euro 3, 3.200 cmc, vechime 6 ani - 10.727 euro
Motor Euro 3, 1.400 cmc, vechime 7 ani - 998 euro
Motor Euro 4, 1.400 cmc, vechime 1 an - 483 euro
Motor Euro 4, 1.400 cmc, vechime 4 ani - 399 euro
Motor Euro 4, 2.000 cmc, vechime 2 ani - 1.326 euro
Motor Euro 5, 3.000 cmc - 1.950 euro
Motor Euro 5, 3.000 cmc, vechime 2 ani - 1.541 euro.
Motor Euro 5, 2.000 cmc, vechime 2 ani - 507 euro
Motor Euro 5, 1.100 cmc - 116 euro
Motor Euro 5, 1.100 cmc, vechime 2 ani - 91 euro.
DISTRIBUIE
Comenteaza