Încă o concurenţă pentru taximetrişti. După Uber, Taxify va intra în Cluj

Încă o concurenţă pentru taximetrişti. După Uber, Taxify va intra în Cluj
După UBER și Taxify, companie de ridesharing estoniană, şi-a anunţat intenţia de a se extinde în Cluj. Anunţul a fost făcut de Markus Villig, fondator și director general (CEO) al startupului, într-un interviu pentru StartupCafe.ro.

StartupCafe.ro: Taxify s-a extins în 20 de țări, inclusiv România. Sunt provocări diferite pentru afacerile ridesharing în Europa, America, Africa?

Markus Villig: Sigur, sunt provocări foarte diferite în fiecare țară. De exemplu, în Africa se pune accentul pe cerințele de calitate și de siguranță, iar noi introducem diferite metode de a notifica poliția dacă sunt incidente. În schimb, în Europa nu se pune accent pe asta. Aici, problemele sunt mai mult pe partea de reglementare. Deci fiecare țară este diferită, pentru că transportul are probleme de rezolvat la un nivel foarte local.

StartupCafe.ro: În București, unde locuiesc eu, am prieteni care folosesc atât Taxify, cât și Uber, sau numai Taxify ori numai Uber. Care sunt principalele tale avantaje competitive?

Markus Villig: Sunt foarte multe, depind de țară. Unul dintre principalele lucruri pe care ne concentrăm noi este să adaptăm produsul la situația locală. De exemplu, introducem metode de plată locale. În Kenya avem M-Pesa, care este cea mai folosită metodă de plată acolo. Și în țările baltice avem plăți Telecom. Deci sunt astfel de mici lucruri pe care oamenii le apreciază. Dar, în general, ceea ce este comun pe toate piețele este că șoferii câștigă mai bine cu Taxify. Asta ne ajută să atragem cei mai buni șoferi și să aducem la noi mai mulți conducători auto decât celelalte platforme, ceea ce înseamnă că vei chema mai repede o mașină cu noi.

StartupCafe.ro: Care este părerea ta despre piața românească pentru Taxify?

Markus Villig: Eu cred că România are un potențial uimitor de creștere. Nouă ne merge cel mai bine în țările în care oamenii nu sunt mulțumiți de opțiunile de transport pe care le au. De exemplu, dacă mașinile sunt scumpe sau dacă traficul este aglomerat în orașe sau dacă transportul public nu este tocmai minunat, atunci ridesharingul este o alternativă minunată, pe care oamenii chiar doresc să o folosească.

Dacă mă uit la București, este un oraș mare, cu aglomerație în trafic, iar mulți oameni nu mai vor să-și cumpere mașini. Deci este o bună șansă să folosească serviciile noastre, care pot fi mult mai convenabile și, pe termen lung, chiar mai ieftine.

StartupCafe.ro: Unde plănuiți să vă extindeți în România?

Markus Villig: În mod logic, ne propunem să ne extindem în orașele cele mai mari, unde sunt cele mai bune oportunități să rezolvăm niște probleme de acolo. O altă condiție este ca reglementările să ne permită să ne extindem acolo.

StartupCafe.ro: De exemplu, la Cluj, Timișoara...?

Markus Villig: Clujul, în mod clar, este primul pe listă.

INTERVIUL INTEGRAL AICI

 

Comenteaza