Incident GRAV pe aeroportul din Cluj: Aeronavă cu pasageri, ținută zeci de minute în aer, după ce controlorul de trafic a ADORMIT/ Explicația Romatsa

Incident GRAV pe aeroportul din Cluj: Aeronavă cu pasageri, ținută zeci de minute în aer, după ce controlorul de trafic a ADORMIT/ Explicația Romatsa

Viața a sute de pasageri aflați într-o aeronavă care se pregătea de aterizare pe Aeroportul din Cluj-Napoca a fost pusă în pericol, în urmă cu o lună și jumătate, după ce un controlor de trafic a adormit în timp ce se afla pe tură.

Din cauza faptului că nu a putut să comunice cu turnul de control, aeronava Wizz Air plină de pasageri a fost nevoită să intre în „holding” (în zona de așteptare), unde a rămas timp de 20 de minute. Până la acest moment, incidentul a fost ținut la secret, relatează Gândul.

Luminile pistei erau închise, și orice încercare de apropiere și aterizare erau interzise chiar și în situația în care s-ar fi realizat o încercare de dirijare de la „Approach”. Potrivit surselor Gândul, în acel moment, pe tură erau trei controlori de trafic, iar doi dintre au luat pauză de odihnă, potrivit procedurilor. Doar că cel de-al treilea controlor rămas să dirijeze traficul a adormit. Din fericire, după 20 de minute, s-a putut lua legătura cu cei de la turnul de control și avionul a aterizat.

Incidentul se putea încheia cu o tragedie dacă aeronava ar fi fost nevoită să aterizeze de urgență, au precizat pentru Gândul surse din aviația românească. De asemenea, specialiști în aviație spun că ar fi trebuit să existe o soluție în acest caz, astfel încât aterizarea să nu depindă doar de către singurul controlor aflat la comandă.

Ce spune Romatsa

Într-un răspuns la solicitarea Gândul, reprezentanții Romatsa spun că angajatul lor era obosit și nu avea experiență.

„Pe parcursul unei apropieri la Aeroportul Internațional Cluj-Napoca, echipajul unei aeronave a decis întreruperea procedurii de aterizare, revenind ulterior pentru o a doua apropiere și aterizând în deplină siguranță după 11 minute.

Analiza internă a identificat factori precum experiența redusă a controlorului și oboseala acumulată și, ca urmare, au fost implementate măsuri suplimentare, inclusiv reinstruirea personalului și monitorizarea atentă a programului de lucru”, se arată în răspunsul celor de la Romatsa. Mai multe, aici

Comenteaza