Inspecţiile inopinate au dus la demisiile unor profesori din Cluj
- Scris de Cristina Pirvu
- 04 Dec 2012, 22:40
- Eveniment
- Ascultă știrea
Dascălii au demisionat din funcţii deoarece nu au fost dispuşi să se supună cerinţelor inspectorilor din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Cluj, care le-au cerut să facă pregătiri suplimentare cu elevii lor care au obţinut note de 2,5 la testele date de către inspectori. Dascălii au motivat demisia, conform inspectorului şcolar general, Valentin Cuibus, prin faptul că nu sunt dispuşi să facă ore suplimentare având în vedere că au un salariu de 700 de lei.
„În urma concluziilor de la inspecţiile inopinate, am avut doi profesori de limba română şi doi profesori de matematică, cu toţii suplinitori, care şi-au dat demisia. Şi-au dat demisia în urma cerinţelor făcute de inspectorii care i-au verificat şi care au stabilit nişte măsuri de remediere, care nu sunt foarte simplu de îndeplinit, înseamnă ore în plus şi oamenii nu au fost dispuşi să facă acest lucru", a explicat Valentin Cuibus. Dascălilor li s-au cerut să facă ore de consultaţii cu elevii.
„Li s-au cerut să se facă programe de remediere. Dacă copiii au avut media 2,5 la testări, atunci e clar că trebuie să faci nişte ore suplimentare cu ei, că trebuie să te pregăteşti tu ca şi profesor mai mult şi, probabil, că nu au fost dispuşi să facă aceste lucruri la un salariu de 700 de lei", a adăugat inspectorul şcolar general. Inspecţiile inopinate au avut loc în perioada 10-26 octombrie la şcolile cu cele mai slabe rezultate la evaluările naţionale din vară.
„La limba română au avut loc inspecţii în 38 de unităţi de învăţământ din mediul rural şi au fost asistate 67 de lecţii de către 17 inspectori", a explicat Cuibus. Printre lucrurile pozitive care s-au găsit la aceste şcoli se numără pregătirea bună de specialitate, parcurgerea ritmică a materiei, consultaţii săptămânale şi organizarea activităţilor suplimentare centrate pe comunicare. Totodată, inspectorii au fost mulţumiţi de faptul că profesorii din mediul rural acordă atenţie exprimării îngrijite şi corecte a elevilor. „Printre aspectele negative se numără prea multe lecţii bazate pe activitate frontală, adică nu se diferenţiază predarea în funcţie de nivelul de pregătire al elevilor, lipsa metodelor alternative de evaluare, temele de casă erau verificate cantitativ, nu şi calitativ, lipsa auxiliarelor curiculare care să susţină eforturilor de învăţare", a explicat inspectorul şcolar general. De asemenea, inspectorii au mai constat insuficienta fundamentare a obiectivelor lecţiilor, vocabularul sărac al elevilor, cunoştinţe lacunare de gramatică ale elevilor şi grave greşeli de scriere, dar şi supraevaluarea elevilor în cadrul evaluărilor interne. „Cei care au mers în inspecţii au dat teste, iar în unele situaţii diferenţa de notare era chiar şi de 1,5 puncte ceea ce înseamnă că elevii erau supraevaluaţi", a adăugat Valentin Cuibus.
Inspectorii şcolari clujeni au verificat 38 de unităţi de învăţământ şi au asistat la 58 de lecţii de matematică. „Au fost asistate orele a 37 de cadre didactice de către 19 inspectori şi profesori de matematică. „Printre aspectele negative constate la aceste inspecţii se numără faptul că la clasele cu predare simultană profesorii nu lucrează diferenţiat cu elevii şi în zece şcoli nu existau programe de remediere sau de consultaţii. În cinci şcoli, orarul a fost greşit întocmit, adică orele de română şi de matematică erau puse de la ora 13:00. Există supraevaluare a elevilor în comparaţie cu cunoştinţele deţinute", a explicat inspectorul general. Totodată, inspectorii ISJ au constat în trei cazuri că profesorii aveau greşeli ştiinţifice în predare, motiv pentru ei sunt monitorizaţi. Şcolile cu rezultatele cele mai bune la testările date de inspectori, unde elevii au obţinut note peste cinci, sunt în Ceanu Mare, Ciucea, Luna de Sus, Someşul Rece şi Gilău, iar cele cu rezultatele cele mai slabe, unde elevii au obţinut note între doi şi trei sunt, şcolile din Hăşdate, Băişoara, Sânpaul, Cojocna, Cara şi Vultureni.