Video Mobilizare impresionantă a firmei Erbașu Construcții pe autostradă între Suplacu de Barcău – Chiribiș

Mobilizare impresionantă a firmei Erbașu Construcții pe autostradă între Suplacu de Barcău – Chiribiș

Firma Erbașu Construcții, care în toamna anului trecut a câștigat cea mai recentă licitație pentru realizarea tronsonului de 26,53 kilometri al Autostrăzii Transilvania între Suplacu de Barcău și Chiribiș, face o demonstrație de forță.

Pe viitorul șantier a început deplasarea a peste o sută de containere-birouri, a circa 300 de utilaje șenilate și construirea unei stații de betoane și a uneia de asfalt. Antreprenorul lucrează la proiectare și estimează să înceapă construcția propriu-zisă în această toamnă.

Contactat de BIHOREANUL, Călin Roman, director în cadrul grupului Erbașu, a declarat că angajații firmei pregătesc viitorul șantier, până la deschiderea lui lucrându-se la proiectare: „Noi suntem în etapa de proiectare, așadar putem face doar operațiuni pregătitoare. Cea mai vizibilă este organizarea de șantier, care într-adevăr implică o desfășurare de forțe destul de mare.  Pregătim locul unde vor fi birourile managementului de șantier, în peste 100 de containere, montarea unui laborator, precum și montarea la fața locului a unei stații de betoane și a unei stații de asfalt”.

Potrivit directorului, „treptat se transportă pe șantier și utilajele, vor fi 300 de utilaje șenilate (n.r. - buldoexcavatoare, buldozere, excavatoare și macarale), iar după începerea lucrărilor, pe lângă operatorii acestor utilaje vor mai lucra pe șantier alte 400 - 500 de persoane”.

În ce privește începerea propriu-zisă a lucrărilor, aceasta este estimată pentru la toamnă, când CNAIR trebuie să emită ordinul în acest sens.

Chiar dacă Erbașu Construcții va finaliza cei 26,53 km în termenul contractual de 24 luni (care a început să curgă din primăvară, când a primit ordinul de proiectare), tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribiș nu va folosi la nimic, iar asta fiindcă nu va lega niciun oraș și niciun nod rutier.

Tronsonul spre Borș, adică Chiribiș - Biharia, de 28,55 km, a fost adjudecat la licitație de asocierea Precon Transilvania - Citadina 98 Galați contra sumei de 785,21 milioane lei, dar CNAIR nu a semnat contractul decât în primăvara acestui an, după care a dat ordinul de începere a lucrărilor abia pentru luna mai a anului... viitor.

În ce privește celălalt capăt al tronsonului Chiribiș - Suplacu de Barcău, spre Zalău, turcii de la Nurol au executat doar 10 km din lotul care trebuia să ducă până la Zalău.

Comenteaza