ŞOC LA CLUJ. Explicaţiile Nokia pentru închiderea fabricii de la Jucu

ŞOC LA CLUJ. Explicaţiile Nokia pentru închiderea fabricii de la Jucu
Concentrarea producției de telefoane cu capabilități de bază în acele fabrici care beneficiază de o poziționare optimă față de furnizori și piețele cheie, se numără printre explicaţiile Nokia pentru închiderea fabricii de la Jucu.

Concentrarea producției de telefoane cu capabilități de bază în acele fabrici care beneficiază de o poziționare optimă față de furnizori și piețele cheie. Ca rezultat, Nokia intenționează să închidă capacitățile de producție din Cluj, România, până la sfârșitul anului 2011, întrucât fabricile Nokia de mare volum din Asia asigură beneficii mai mari in privința proximității și eficienței.

Vezi mai jos comunicatul care explică cauzele închiderii fabricii din Cluj


- Nokia a anunțat astăzi planurile sale de completare a acțiunilor menite să alinieze operațiunile cu dimensiunea forței de muncă. Măsurile susțin atât execuția strategiei companiei, cât și realizarea obiectivelor privind economiile, anunțate la începutul acestui an, țintind de asemenea creșterea eficienței și vitezei organizației.

La începutul anului, Nokia a anunțat schimbări concentrate cu preponderență pe alinierea operațiunilor sale de Cercetare&Dezvoltare în segmentul Dispozitivelor Inteligente și cel al Telefoanelor Mobile. Astăzi compania a anunțat următoarea fază de aliniere operațională care include planuri privind reduceri în segmentul producției, în cadrul diviziei Location & Commerce și funcțiunilor suport.

Nokia intenționează ajustarea capacităților de producție și revigorarea operațiunilor de producție, pentru a servi mai bine rețeaua globală de clienți, parteneri și furnizori după cum urmează:

● Concentrarea producției de telefoane cu capabilități de bază în acele fabrici care beneficiază de o poziționare optimă față de furnizori și piețele cheie. Ca rezultat, Nokia intenționează să închidă capacitățile de producție din Cluj, România, până la sfârșitul anului 2011, întrucât fabricile Nokia de mare volum din Asia asigură beneficii mai mari in privința proximității și eficienței.

● Revizuirea rolului pe care îl au, pe termen lung, operațiunile de producție din Salo, Finlanda, Komarom, Ungaria și Reynosa, Mexic. Este de așteptat ca aceste fabrici să continue să aibă un rol important în servirea clienților de dispozitive smartphone din Europa și America de Nord dar planul este ca acestea să se concentreze pe clienți, software dedicat în mod specific piețelor și personalizarea pachetelor de vânzare. Se estimează că aceste schimbări vor avea un impact asupra personalului în anul 2012 dar fără impact în 2011. Nokia va iniția discuții cu reprezentanții angajaților și stakeholderii din aceste fabrici și se așteaptă să aibă o imagine mai precisă privind posibilul impact asupra forței de muncă în primul trimestru al anului 2012.

Nokia a anunțat anterior planurile sale de a crea o divizie de Location & Commerce prin consolidarea activelor de localizare, incluzând NAVTEQ și operațiunile Nokia de servicii sociale pentru localizare. Ca parte a consolidarii acestei divizii, Nokia a identificat potențiale sinergii și oportunități de creștere a eficienței, prin automatizare. Location & Commerce este responsabilă pentru livrarea celui mai bun conținut digital din lume în privința cartografierii, a platformei de localizare și a experienței de localizare socială. Nokia a planificat concentrarea eforturilor de dezvoltare pe direcția Location & Commerce în Berlin, Boston și Chicago și alte centre de suport și intenționează închiderea operațiunilor din Bonn, Germania și Malvern, Statele Unite.

Nokia începe, de asemenea, consultări cu angajații din Vânzări, Marketing și funcțiuni de tip corporație în linie cu anunțul făcut de în data de 27 aprilie 2011.

"Înregistrăm un progres solid către îndeplinirea strategiei noastre iar aceste noi schimbări planificate ne vor ajuta să ne poziționăm ca un jucător mai dinamic, mai îndrăzneț și mai eficient", a spus Stephen Elop, Președinte și CEO al Nokia. "Trebuie să facem pași dureroși, dar necesari, pentru a alinia forța de muncă și operațiunile cu direcția noastră de evoluție."

"Europa este un element central al viitorului Nokia. Pe lângă sediul nostru central , avem o prezență puternică pe zona de Cercetare & Dezvoltare în Europa. Avem patru centre majore de Cercetare & Dezvoltare în Finlanda și două în Germania, precum și Centrele de Cercetare Nokia și alte centre de suport în Europa. Nokia păstrează de asemenea o prezență locală puternică prin intermediul birourilor de vânzări din întreaga regiune precum și operațiunilor din Salo și Komarom", a adaugat Elop.

Estimăm că intenția de a închide fabrica din Cluj, împreună cu ajustările din cadrul operațiunilor de distribuție și livrare vizează aproximativ 2.200 de angajați. Schimbările planificate în cadrul diviziei Location & Commerce ar putea afecta aproximativ 1.300 de angajați. Aceste reduceri de personal vin în completarea măsurilor anunțate în aprilie și sunt programate să se producă până la sfârșitul anului 2012.

În conformitate cu valorile companiei, Nokia va oferi angajaților afectați de reducerile planificate un program complex de sprijin. Nokia rămâne hotărâtă să acorde sprijinul său pentru angajați și comunitățile locale pe parcursul acestei schimbări dificile.

 

Comenteaza