Percheziţii ale DNA la Cluj, Bucureşti şi Galaţi

Percheziţii ale DNA la Cluj, Bucureşti şi Galaţi
Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie Cluj au făcut, marţi, 22 de percheziţii în Bucureşti şi în judeţele Ilfov, Cluj şi Galaţi, fiind vizate şi sediile CFR Călători, CFR Marfă, SC Transferoviar - punctul de lucru din Bucureşti şi Remarul 16 Februarie, într-un dosar privind infracţiuni de corupţie comise în perioada 2012-2014.

UPDATE

La finalul audierilor, DNA a dispus reţinerea pentru 24 de ore a omului de afaceri Călin Mitică, a lui Kinga Mădărăşan (CEO Transferoviar) şi Adrian Ştefan (preşedinte C.A. Remarul 16 Februarie).

-----------

UPDATE

Omul de afaceri Călin Mitică a ajuns, marţi seară, la sediul DNA Cluj, iar surse judiciare citate de Mediafax spun că el urmează să fie audiat. Călin Mitică ajuns, marţi seară, la sediul DNA Cluj, cu maşina personală, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Voi veni la DNA Cluj, nu am de ce să mă sustrag, pentru că eu am mai fost anchetat tot de DNA, timp de şapte ani, şi am fost achitat. Această acţiune a procurorilor DNA survine după ce cei de la concurenţă mi-au făcut denunţuri - Astra Vagoane, fiind nemulţumiţi că eu am câştigat toate licitaţiile la jumătate din preţul ofertat. Acest preţ pe care eu îl ofer la licitaţii nu doar că este cel real al pieţei, ci am şi profit de şapte la sută. M-am aşteptat la această acţiune a DNA deoarece în urmă cu o lună cei de la concurenţă m-au ameninţat cu plângeri penale", a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Călin Mitică.

-----------

Patronul Transferoviar, Mitică Călin, ar fi dat mită unor şefi de la CFR Călători şi Salrom, prin intermediari, pentru a obţine contracte de lucrări, prin fraudarea achiziţiilor publice, unele servicii fiind supraevaluare sau fără nicio utilitate, potrivit unor documente ale procurorilor, scrie mediafax.ro.

Până acum, DNA nu a dat prea multe detalii despre acest caz. „Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție - Serviciul Teritorial Cluj efectuează cercetări într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârșirea unor infracțiuni de corupție, comise în perioada 2012-2014. În cursul dimineții de 28 octombrie 2014, ca urmare a autorizării de către instanța competentă, sunt efectuate percheziții domiciliare în 22 locații situate în mun. București și în județele Cluj, Ilfov, Galați, din care două la sediile unor instituții publice iar restul la sediile unor societăți comerciale și domiciliile unor persoane fizice. În cauză, procurorii beneficiază de sprijin din partea Serviciului Român de Informații și din partea Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei. Raportat la actele procedurale efectuate în prezenta cauză, precizăm că, atunci când împrejurările vor permite, vom fi în măsură să oferim detalii suplimentare", se arată în comunicatul DNA dat publicităţii în 28 octombrie 2014 pe această temă.

Potrivit unor documente ale procurorilor anticorupţie, obţinute de MEDIAFAX, omul de afaceri Mitică Călin, cel care a înfiinţat Transferoviar Grup SA, împreună cu directorul general al societăţii, Kinga Mădărăşan, şi cu Adriian Ştefan, director al SC Remarul 16 Februarie la data faptelor, ar fi urmărit să corupă funcţionari publici cu funcţii de conducere din cadrul unor structuri subordonate CFR SA, din CFR Călători SA şi din Societatea Naţională a Sării Salrom SA, pentru a obţine contracte pentru cele două firme pe care le controla.

Cei trei ar fi dorit ca societăţile Transferoviar Grup şi Remarul 16 Februarie, controlate de Mitică Călin, să acapareze o cotă de piaţă cât mai mare, "pe criterii clientelare şi prin corupţie", în ceea ce priveşte lucrări şi servicii atribuite de CFR Călători, Salrom, Sucursala Regională de Căi Ferate Galaţi şi Salina Ocna Dej. În acest sens, membrii grupului infracţional organizat ar fi acţionat sistematic pentru fraudarea procedurilor de achiziţie publică şi pentru obţinerea de informaţii confidenţiale privitoare la ofertele şi capacitatea tehnică a firmelor concurente.

Pentru obţinerea acestor contracte, cei trei ar fi dat mită, prin intermediari, în condiţiile în care firmele controlate de Mitică Călin nu aveau capacitatea tehnică şi economică să efectueze lucrările şi serviciile contractate, arată anchetatorii, în documentele citate. Mita ar fi fost dată şi pentru ca firmele controlate de Mitică Călin să primească lucrări şi servicii supraevaluate sau care nu prezentau nicio utilitate pentru autorităţile contractante, dar şi pentru a fi decontate lucrări şi servicii neefectuate.

Din documentele procurorilor rezultă că membrii grupului "au acţionat sistematic pentru asigurarea obedienţei funcţionarilor cu funcţii de conducere, din cadrul Societăţii Naţionale a Sării Salrom SA, în scopul de a îi determina pe aceştia să atribuie o cotă cât mai mare din serviciile de transport feroviar în favoarea SC Transferoviar Grup SA, prin dezavantajarea flagrantă a concurentului SNTFM CFR MarfăSA, în pofida faptului că, în numeroase situaţii, SNTFM CFR Marfă SA practica preţuri mai avantajoase decât cele propuse de firma controlată de Călin Mitică".

 

Călin Mitică neagă acuzaţiile

"Este vorba despre o plangere pe care niste concurenti au depus-o la DNA. Firmele Astra Vagoane Arad si Remarul Pascani nu au stiut sa digere o infrangere la licitatiile pe care le-am castigat in mod corect. Aceste perchezitii sunt rezultatul acestor plangeri, iar procurorii trebuie sa-si faca treaba. In cele mai multe cazuri eu am castigat oferind jumatate din pretul competitorilor, asta pentru ca pe frunizorii pe care noi ii avem am descoperit ca astea sunt preturile reale, probabil ca restul ascundeau alte comisioane. Daca va amintiti, eu am mai fost anchetat sapte ani de catre DNA si anul acesta am fost achitat definitiv de Inalta Curte. Ma voi apara si de aceasta data, chiar daca ma vor retine preventiv sau ma vor aresta. Am stricat multe ploi ale grangurilor care capusau domeniul feroviar si ma asteptam sa existe si repercusiuni", a declarat omul de afaceri Calin Mitica pentru Ziar de Cluj.


Călin Mitică a declarat de asemenea pentru evz.ro că nu avea de ce să îi dea șpagă lui Teodor Gavriş din moment ce acesta a descalificat compania lui de la licitația pentru reparația unor automotoare: "Acest Gavriș, la noi în fabrică îi spunem mincinosul. La licitaţia R7, pentru reparaţia unor automotoare el ne-a descalificat pe motiv că nu aveam certificat de omologare, pe care îl aveam obţinut de la Autoritatea Feroviară AFER. Am făcut contestaţie la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Constaţiilor şi am câştigat. Apoi, ei au făcut recurs la Curtea de Apel Bucureşti, unde, definitiv, tot noi am câştigat. La licitaţia R7, domnul Gavriş şi cu domnul Dorobanţu au fixat preţul de pornire care era de 197 de milioane de lei. Noi am oferit 100 de milioane de lei şi am câştigat. I-am făcut şi plângere penală acestui Gavriş".

Comenteaza