Poliţiştii clujeni, în misiuni cu autobuzul sau pe jos

Poliţiştii clujeni, în misiuni cu autobuzul sau pe jos
Poliţiştii susţin că un litru de benzină pe schimb nu este de ajuns pentru o activitate normală.
Dispoziţia inspectorului general al Poliţiei Române de a aloca lunar o sută de litri de combustibil pentru o maşină de poliţie îi nemulţumeşte pe oamenii legii din Cluj. Câţiva dintre aceştia au povestit pentru ZIUA de CLUJ cum au mers pe jos la cazuri sau cum au ajuns să fie duşi cu maşina de cei care i-au chemat să intervină. De asemenea, agenţii de circulaţie au început să folosească tot mai des autobuzul 33 de când Poliţia Rutieră a revenit în sediul de pe strada Albac.

Potrivit unei dispoziţii a inspectorului general Liviu Popa, de la începutul acestui an fiecare maşină de poliţie primeşte câte o sută de litri de combustibil pe lună. “Peste tot în lumea asta patrularea se face pedestru, nu cu maşina sub fund. Cred că o sută de litri de combustibil pe lună pentru o maşină e rezonabil”, a spus Popa cu ocazia vizitei recente la Cluj. Surse din rândul poliţiştilor clujeni spun se milogesc la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului pentru suplimente de benzină. “Dacă împărţim egal cei o sută de litri la 30 de zile, vin cam trei litri şi un pic pe zi, iar într-o zi sunt trei schimburi. Deci un schimb trebuie să se descurce cu un litru de benzină. Biroul municipal are în competenţă şi accidentele rutiere care nu sunt pe drumul naţional. Deci trebuie să mergem şi la Suatu dacă e accident. De fiecare dată trebuie să ne milogim la inspectorat”, ne-a spus un poliţist de la Rutieră. Agenţii de circulaţie stau în intersecţii fără maşini şi se întorc la sediul de pe strada Albac cu autobuzul. “Maşinile cu radar stau în curte pentru că nu este motorină, iar noi stăm cu orele în frig la -10 grade”, afirmă un alt poliţist.

Intervenţiile poliţiştilor de la Ordine Publică sunt întârziate de lipsa combustibilului. “Într-o noapte, doi colegi au fost solicitaţi de locatarii unui bloc, căci un tânăr consumase droguri etnobotanice şi bătea la toate uşile şi făcea scandal. În maşină nu era benzină, aşa că au mers pe jos în pas alert. Au ajuns cam în 15 minute, căci nu era aşa departe. O altă problemă a fost când să-l ducă pe tânăr la secţie, să se liniştească şi să-i facă procesul-verbal. Noroc cu un locatar care s-a oferit să-i ducă cu maşina”, ne-a povestit un poliţist de la Secţia 4 din Mănăştur. Preşedintele filialei clujene a Sindicatului Naţional al Agenţilor de Poliţie, Constantin Mandache, confirmă plângerile poliţiştilor. “Prin dispoziţia inspectorului general privind alocarea de combustibil, se înjumătăţeşte munca şi eficienţa poliţistului în stradă. Putem face cam 15 kilometri pe schimb cu maşina, adică cât să mergi într-un loc şi să te întorci la secţie. În rest, pe jos, pe frigul ăsta, vă daţi seama ce spor avem. Dacă rămânem fără benzină, trebuie să punem din buzunarul nostru, la fel cum ne cumpărăm şi hârtie, pixuri. O altă problemă este că maşinile au cauciucuri de vară şi ne punem viaţa în pericol. Dacă facem accident, se spune că nu am făcut tot posibilul să evităm. Noi tot spunem problemele, dar nu ne aude nimeni”, a declarat Mandache.

Inpectorul general Liviu Popa a criticat plângerile sindicatelor. “Atâtea plânsete de la sindicate, să mă mai lase. Avem suficientă benzină. Dacă vrei să nu munceşti, spui că n-ai combustibil. Sunt nişte plânsete ieftine, nejustificate”, a spus Popa la Cluj, în urmă cu câteva zile. Reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie al Judeţului (IPJ) Cluj susţin că nu există o lipsă de carburant. “Nici o misiune nu a fost periclitată din lipsa de carburant. Din 2007, există dispoziţie că 40% din misiunile de patrulare sunt mobile şi 60% pedestru. Peste 90% din apelurile la 112 se cercetează în mai puţin de 10 minute”, afirmă purtătorul de cuvânt al IPJ Cluj, inspector principal Gina Pop. Potrivit acesteia, dacă un poliţist este în misiune şi se află pe raza de competenţă, poate să folosească gratuit mijloacele de transport în comun.


Comenteaza