Pragurile nesemnalizate, capcane pe drumurile Clujului

Pragurile nesemnalizate, capcane pe drumurile Clujului
Clujenii care au trecut cu maşina în aceste zile pe strada Pasteur au avut parte de două hopuri neaşteptate, cu urmări nefaste pentru automobile.
În timp ce şoferii acuză primăria clujeană că lasă pragurile limitatoare de viteză din beton fără semnalizare zile în şir, oficialii municipalităţii atrag atenţia că de fiecare dată sunt amplasate la timp indicatoare laterale pe trotuar.

Maşinile care au circulat pe strada Pasteur au fost zgâlţâite în două rânduri: o dată în apropierea intersecţiei cu strada Cireşilor şi a doua în faţa intrării din spate a Grădinii Botanice, în plină curbă. “Mi se pare inutil şi riscant pragul din partea de jos. Una este că nu îl vezi şi alta că te scutură şi te domoleşte când eşti deja în curbă, iar dacă ai viteză mare, nu te ajută cu nimic”, este de părere unul dintre şoferii care au avut ieri de furcă cu controversatul accesoriu rutier. Cea mai mare teamă a conducătorilor auto în cazul pragurilor din asfalt este însă aceea a stricăciunilor la diverse componente ale maşinii cauzate de zguduituri. “Nu e bine deloc. Treci peste movilă şi nu ştii cu ce te alegi după aceea. Am avut colegi care s-au trezit cu maşina stricată. Două zile s-a vorbit în staţie despre asta, de nu mai ştiam cum să evităm să trecem pe Pasteur. Au scos banii din buzunar, cine să le mai plătească daune?”, a spus un şofer de taxi.

“Conform regulilor de siguranţă rutieră, pragurile de pe strada Pasteur au semnalizare laterală, cu indicatoare amplasate pe trotuar. Vor fi aplicate şi cele speciale pentru prag, în această seară sau mâine-seară (ieri sau azi - n. red.)”, a menţionat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei municipiului Cluj-Napoca. Şoferii sunt îndemnaţi, astfel, să ia aminte la indicatoarele rutiere şi să nu se bazeze doar pe semnalizarea unor asemenea obiective. “Cei care au nemulţumiri sau au suferit daune la faţa locului pot face plângere la Comisia pentru Siguranţa Circulaţiei şi la Poliţia Rutieră, se va cerceta dacă reclamaţia este îndreptăţită sau nu şi, mai departe, problema se poate rezolva pe cale asiguratorie”, a mai spus reprezentanta municipalităţii clujene.

Preferate de municipalitate

Pragurile de asfalt pentru limitarea vitezei nu sunt primele care le-au dat bătăi de cap clujenilor. Şi localnicii unor străzi ca Eminescu sau Anina au avut “şocuri” când s-au pomenit din senin cu movila de asfalt nesemnalizată în mijlocul străzii, problemă care s-a remediat abia după câteva zile bune. Pragurile de viteză din asfalt sunt preferate de autorităţi limitatoarelor de viteză din cauciuc, pentru că rezistă mai bine la intemperii, precum şi tentativelor de furt şi nu se uzează atât de uşor. Conform Oanei Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, în municipiu există curca 80 de praguri de limitatoare de viteză din beton. “Avem cereri de la cetăţeni de pe aproape toate străzile din municipiu”, a precizat Buzatu.

Comenteaza