Româncele preferă telefoanele clasice
- Scris de Ziua de Cluj
- 15 Iul 2010, 17:12
- Eveniment
- Ascultă știrea

Telefoanele inteligente sunt schimbate în România mai des decât cele clasice, 75% dintre utilizatorii lor sunt bărbaţi , iar Nokia este cea mai populară marcă, potrivit unui studiu al studenţilor Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor (FSEGA) din cadrul Universităţii “Babeş-Bolyai” (UBB).
Trei sferturi dintre utilizatorii smartphone sunt bărbaţi, în timp ce telefoanele clasice sunt preferate de majoritatea femeilor chestionate în cadrul unei cercetări asupra comportamentului tinerilor utilizatori de telefoane mobile. Studiul a fost realizat recent de studenţii secţiei marketing, linia de studiu maghiară a FSEGA, pentru o firmă clujeană de software Codespring.
Titularii de smartphone alocă mai mulţi bani pe telefoanele mobile: 39,3% ar da între 301-600 de lei pe un aparat, 24 % ar aloca între 601 şi 1.000 de lei, iar 19,3% ar scoate din buzunar între 1.001 şi 1.500 de lei. Pentru telefoane clasice, respondenţii au afirmat că ar da între 101- 300 lei (35,5%), între 301 şi 600 de lei (34,5%) sau între 11 şi 100 lei (12,1%). Majoritatea respondenţilor (64%) îşi cumpără smartphone-uri de la furnizorii de telefonie mobilă, apoi de la reprezentanţa mărcii (20%) şi second-hand (20,7 %) .
Cei care folosesc telefoane inteligente lucrează în ştiinţe tehnice sau ale naturii (51,5%), ştiinţe sociale (35%), sport şi artă (8,7%) sau medicină şi farmacie (4,9%). Aparatele sunt apreciate pentru comunicare de 57% dintre femei şi 64,1% bărbaţi, pentru multimedia de 39,2% din femei şi 53,3% dintre bărbaţi, în timp ce aplicaţiile de birou sunt căutate de doar 17,9% dintre femei şi 38,8% dintre bărbaţi, iar cele financiare de 7,6 % dintre femeile chestionate şi 14,1% dintre bărbaţi.
Nokia conduce detaşat la popularitatea mărcilor de mobile, apreciată de 93,9% dintre cei intervievaţi, urmată de Sony Ericsson (63,9%), Samsung (63%), LG (55,7%), Iphone (52,9%), Motorola (50%), Blackberry (35,8%), HTC (26,2%), iar altele sunt cunoscute de 14,42% dintre respondenţi. Tot Nokia este şi în topul preferinţelor în funcţie de marca telefonului, cu 51% dintre răspunsuri.
Urmează Sony Ericsson (14%), Samsung (12%), LG (6%), Iphone (3%), Motorola, HTC, Blackberry cu câte 3 procente şi altele (6%). 80 % dintre utilizatorii de aplicaţii mobile declară că se informează de pe internet, 73% din legături personale, 68% de la televiziune, 63% de la radio şi 63% din ziare. Internetul este bun pentru comunicare (22%), reţele sociale (16%), distracţie (14%), cumpărare (8%), business (6%) sau altele (34%).
Sondajul a fost realizat pe 508 tineri care în momentul sondajului locuiau în România, cu vârsta medie de 25 de ani, 47,7% femei şi 52,3% bărbaţi. “Cea mai mare parte a rezultatelor au fost furnizate doar firmei care le-a comandat. Cercetarea a avut loc în cadrul unui program european. Pentru studenţi a fost utilă mai ales experienţa muncii într-o firmă cu stil de lucru occidental, au avut un bun exemplu de responsabilitate”, a declarat lectorul Monika-Anetta Alt, coordonatoarea proiectului.
Explicatie foto: