Taximetriștii din Cluj-Napoca protestează, în ploaie, împotriva Bolt și Uber

Taximetriștii din Cluj-Napoca protestează, în ploaie, împotriva Bolt și Uber

Câțiva taximetriști din Cluj-Napoca protestează marți, în ploaie, în fața Prefecturii. Aceștia cer Guvernului abrogarea OUG nr. 49/2019, care permite funcționarea firmelor de transport alternativ, cum sunt Bolt și Uber.

Mai devreme, au protestat pe străzile din oraș, claxonând, pe traseul: pornire de pe Drumul Sfântul Ion – strada Primăverii – Pod Calvaria – Calea Mănăștur – Calea Moților – strada Petru Maior – Piața Lucian Blaga – strada Napoca – Piața Unirii (latura de Sud) – Bulevardul Eroilor – Piața Avram Iancu – strada Cuza Vodă – Piața Mihai Viteazu.

"Jumătate Clujul cred că face transport de persoane, sunt două servicii care fac toată taximetrie în toată regula. Autorizațiile de taxi sunt limitate în oraș. Este inadmisibil să vină unu din Constanța, să poate să lucre de orinde din țară. Noi dorim să se reglementeze legile astea, noi dorim abrogarea legii, să plece din țară, că avem taximetrie. Taximetria nu o să moară niciodată, spuneți-mi o țară unde taximetria a pierit", a spus un taximetrist.

Șoferii de taxi mai reclamă că platformele Bolt și Uber nu se supun acelorași condiții pe care ei le respectă deja și nu plătesc taxe la bugetul local. Sindicatul taximetriștilor din Cluj-Napoca spune că activitatea de ridesharing ar genera un venit suplimentar de aproape 24.000 de euro la bugetul local.

Protestul taximetriștilor are loc la nivel național, iar în 27 septembrie vor organiza un mare protest la București.

2.500 de taxi-uri în Cluj-Napoca

În 2019, pe raza municipiului erau eliberate 2.469 de autorizații de taxi cu valabilitate până la 31 decembrie 2019, dar acestea au fost prelungire din 1 ianuarie 2020 pentru o perioadă de cinci ani. Totuși, conform unui studiu al Universității Tehnice, elaborat la cererea municipalității, era necesară creșterea la 2.500 a numărului de autorizații de taxi, exclusiv cu autorizații "verzi", lucru care s-a și întâmplat. De asemenea, licențele retrase trebuiau să fie acordate ulterior tot pentru taximetre electrice. 

Nu în ultimul rând, din 2021, maşinile sunt dotate oblgatoriu cu dispozitiv GPS şi dispozitiv de plată prin intermediul cardului (POS). Autoturismele folosite ca taximetre vor trebui să aibă culoarea albă integral sau deasupra benzii şah şi să aibă minim motoare Euro 5, cu grad redus de poluare. 

Taximetriștii pot circula pe 4 benzi dedicate din Cluj-Napoca. UBER și BOLT nu au voie

Taximetriștii au voie să circule pe benzile dedicate de pe Nicolae Titulescu, Regele Ferdinand, pe Calea Florești și Splaiul Independenței. Uber și Bolt nu pot circula pe liniile dedicate, deoarece ordonanța de urgență a Guvernului din 2019 nu îi asimilează ca făcând transport public. 

Tarifele, majorate la Cluj-Napoca, după șase ani de stagnare

Cosilierii Locali au aprobat noile tarife în ședința de marți, 27 decembrie 2022, după ce, ultima oară când prețurile au fost ajustate în aprilie. Atunci au crescut de la 2,95 lei/km la 3,11 lei/km pe timp de zi și de la 3,25 lei/km la 3,43 lei/km pe timp de noapte.

Aproape 300.000 de locuitori în Cluj-Napoca

Cel mai mare municipiu din România, după București, este Cluj-Napoca din judeţul Cluj, care şi-a păstrat această poziţie în ultimii 10 ani, deşi şi-a redus populaţia cu 37.978 de persoane, coborând la o populaţie de 286.598 locuitori.

Mulți aleg să călătorească cu Uber sau Bolt pentru că tarifele sunt mai mici față de mașinile de taxi, dar și pentru că se pot comanda curse mult mai ușor prin aplicație.

Comenteaza