Tehnologie SF pentru taxiurile clujene

Tehnologie SF pentru taxiurile clujene
De la sfârşitul lui noiembrie, clujenii care sună la Pritax au parte de o preluare mult mai rapidă a comenzilor, au scăpat de zgomotele agasante ale staţiilor din maşini şi îşi recuperează urgent lucrurile uitate.
Tehnologia instalată pentru o mai bună comunicare cu clujenii i-a costat pe cei de la firma de taximetrie aproximativ 20.000 de euro şi este o premieră la Cluj.

“Înainte lucram din greu cu centrala şi cu caietul studenţesc în faţă. Mai puteai ţine minte adresa şi numele clientului, dar era mai sigur să notăm. Acum găsim rapid maşină pentru fiecare om care ne sună, iar el intră automat în baza noastră de date. La al doilea telefon îi spunem pe nume şi aflăm pe loc şi de unde a sunat înainte”, precizează Alina Costin, una dintre cele cinci centraliste de la Pritax. Între aparatele utilizate în acest sens se numără trei calculatoare, o instalaţie de transmisie prin sistem semi-duplex şi o antenă foarte puternică.

“Era nevoie să facem asta, noi oferim servicii de dispecerat care lăsau de dorit din motive tehnice. Transmisiunea prin staţiile clasice era mereu bruiată din cauza dealurilor, a blocurilor sau a altor obstacole, şoferii nu primeau unele comenzi, centralistele aveau o muncă stresantă şi clujenii nu primeau un serviciu bun”, explică Radu Marian, patronul companiei, investiţia făcută în plină criză. “Este greu, avem de plătit rate pentru asta timp de doi ani, dar consider că merită. Între cele câteva zeci de mii de persoane din baza de date avem şi clienţi vechi de 20 de ani”, conchide Marian.

Schimbarea a fost resimţită rapid de către clujenii care au sunat la această firmă. “Clienţii au fost foarte miraţi că le răspundem pe nume şi că, mai ales în cazul celor care au mai sunat de pe telefon fix, le ştim exact adresa. Nu mai aşteaptă minute în şir să li se preia comanda. Acum este mai uşor pentru noi şi foarte util pentru ei”, spune şi Ramona Gădălean, centralistă la Pritax. Pentru ele, criza parcă nici nu există.

“Nu am simţit nici o scădere a cererilor de taxi, nici măcar la începutul crizei, când era panică, iar acum cu atât mai puţin, mai ales de sărbători. Am avut tot felul de cereri ciudate, mulţi voiau pizza, fast-food chiar de Crăciun sau Revelion şi un client a sunat să facă o comandă de brad la noi, chiar a specificat că îl vrea argintiu”, a mai spus operatoarea de la call-centerul firmei.

Următorul pas în dotarea cu noi tehnologii a celor de la Pritax ar fi instalarea unor instalaţii de monitorizare a celor 280 de maşini din evidenţă. “Suntem în discuţii cu specialişti din Timişoara şi Bucureşti, vom implementa noua tehnologie cât de repede, în funcţie de cum vom găsi cea mai bună soluţie”, a precizat Radu Marian.

Un clujean şi-a recuperat din taxi 35.000 de mărci în 1998

Alt avantaj al instalării noii tehnologii la Pritax este rapiditatea cu care pot fi recuperate obiectele uitate prin maşini. “Până nu demult se adunau la noi mormane de documente, portmonee şi bagaje pe care clienţii le lasă în taxi. Acum putem comunica rapid obiectul şi maşina respectivă sau, invers, putem anunţa când clientul sună să întrebe de ceva uitat în maşină”, precizează Radu Marian.

Cea mai mare sumă găsită într-un taxi care lucrează cu această firmă a fost de 35.000 de mărci. Întâmplarea de pomină s-a petrecut în 1998, banii fiind într-o pungă. “Şoferul a semnalat găsirea sumei înainte ca omul să reclame că şi-a pierdut banii în taxi şi i-a recuperat integral. Se mai întâmplă şi acum. Avem şoferi oneşti şi lucrurile se recuperează mereu”, susţine directorul firmei de taximetrie.

Comenteaza