Telefoane mobile pentru şomeri de la AJOFM
- Scris de Cristina Pirvu
- 30 Iul 2011, 00:09
- Eveniment
- Ascultă știrea

Şomerii clujeni vor beneficia de mai mult ajutor din partea Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj pentru a-şi găsi locuri de muncă. Cei care nu deţin telefoane pentru a fi contactaţi de call centerul instituţiei vor primi de la AJOFM telefoane mobile cu cinci euro credit în reţeaua mobilă Vodafone. Şomerii vor avea, în schimb, obligaţia de a răspunde permanent la telefon operatorilor call centerului AJOFM şi de a participa la interviurile cu angajatorii, altfel vor rămâne fără ajutorul de şomaj.
"În 1 august va fi funcţional call centerul. Am reuşit să îl echipăm şi să îl instalăm. Oferta la prima licitaţie a fost de 60.000 de euro, însă aceasta a fost anulată din cauză că nu au fost complete documentele depuse, iar în urma unei evaluări am reuşit să facem call centerul cu 15.000 de euro. Firma din Cluj ne ceruse 60.000 de euro, iar noi am găsit o firmă în Bucureşti care a făcut call centerul cu o economie de 45.000 de euro", a declarat Daniel Don, directorul executiv al AJOFM.
Proiectul de asistenţă telefonică pentru şomerii din judeţele Alba şi Cluj va avea 14 dispeceri angajaţi, cu rolul de a-i suna pe angajatori pentru a vedea ce locuri de muncă disponibile au şi pe şomeri, astfel încât aceştia să poată fi programaţi la interviuri. "Call centerul va avea rolul de a sprijini partenerii noştri. Din punct de vedere al furnizorului de servicii, ne-am oprit la firma Vodafone, care s-a aflat într-o competiţie foarte dură cu cei de la Orange. Vodafone ne pune la dispoziţie 10.000 de cartele telefonice cu 5 euro credit pe lună. Contractul de servicii lunare încheiate cu ei ajunge la maximum 500 de euro pe lună la un număr de 10.000 de apeluri date şi 5.000 de sms-uri către şomeri", a spus Don, care a stabilit împreună cu cei de la Vodafone o medie de 3 minute pe apel.
El a explicat şi necesitatea de a le oferi şomerilor telefoane mobile şi cartele. "Peste 90% dintre şomerii care ni s-au adresat ne-au lăsat un număr de telefon pe care să îi contactăm. 60% dintre aceste numere sunt telefoane fixe sau de la primării şi şcoli. O să vorbim şi cu cei de la Nokia să le dăm şomerilor telefoane. Dacă nu se poate, o să le luăm telefoane foarte ieftine de 1 euro, ca să îi contactăm", a precizat Don. Şomerii care vor primi telefoane mobile vor încheia acorduri scrise cu AJOFM Cluj, prin care se obligă să îşi ţină telefoanele deschise şi să se prezinte la interviurile programate de dispeceri. Proiectul call centerului AJOFM Cluj este realizat din fonduri europene în valoare de 3,7 milioane de euro şi va fi terminat în august 2013. "În 31 august va fi o vizită la call-center a 35 de şefi de servicii publice de ocupare a forţei de muncă din Europa pentru o viitoare colaborare. Call centerul pe care îl avem poate efectua 1.000 de apeluri telefonice pe zi", a menţionat Daniel Don.
Peste 11.000 de şomeri la Cluj
Conform unei statistici a AJOFM Cluj, în primele şase luni ale anului 2011 instituţia a încadrat în muncă 2.438 de persoane din care 1.488 din mediul urban şi 950 din mediul rural. Dintre acestea, 414 sunt sub 25 ani, 546 au vârsta cuprinsă între 25 şi 35 de ani, 652 persoane au între 34 şi 45, iar 826 au vârsta peste 45 ani. 1.962 de şomeri clujeni au fost angajaţi pe perioadă nedeterminată, iar 476, pe perioadă determinată. În Cluj, în luna iunie, la AJOFM au fost înregistraţi 11.259 de şomeri.