Colosul Adobe, dat în judecată de SUA din cauza abonamentelor

Colosul Adobe, dat în judecată de SUA din cauza abonamentelor
| Foto: wolterke - depositphotos.com

Departamentul de justiție al Statelor Unite ale Ameircii a intentat un proces împotriva Adobe și acuză compania de software că ar induce în eroare clienții.

Departamentul de Justiţie al SUA (DOJ) a intentat un proces împotriva Adobe, acuzând gigantul software de înşelarea clienţilor în abonamente pe termen lung şi costisitoare fără o dezvăluire corespunzătoare, scrie Gizmodo, citat de Mediafax.

Procesul se concentrează pe planul „Anual, Plătit Lunar” (APM) al Adobe, despre care DOJ susţine că prinde utilizatorii într-un contract de un an cu taxe ascunse, care sunt dezvăluite doar atunci când utilizatorii încearcă să îşi anuleze abonamentele.

DOJ susţine că planul APM al Adobe ascunde termeni critici, inclusiv o taxă semnificativă de reziliere anticipată. Clienţii se trezesc blocaţi într-un acord de un an, cu o taxă de anulare care ajunge la 50% din obligaţia contractuală rămasă, ceea ce poate costa sute de dolari dacă încearcă să se retragă anticipat.

Astfel, Adobe se confruntă cu acţiuni legale din partea DOJ, care o acuză de forţarea clienţilor în adopterea planurilor de abonament costisitoare şi obligatorii prin practici înşelătoare. Procesul se concentrează pe planul „Anual, Plătit Lunar” (APM) al Adobe, o opţiune implicită populară pentru suita Creative Cloud, unde utilizatorii sunt atraşi iniţial de o taxă lunară mai mică comparativ cu alte planuri. Cu toate acestea, DOJ susţine că termenii planului nu sunt clar dezvăluiţi, ceea ce duce la penalităţi financiare neaşteptate pentru anularea anticipată.

Adobe este acuzată că îngroapă detaliile esenţiale ale planului APM în text mărunt, casete opţionale şi hyperlinkuri uşor de trecut cu vederea. Această lipsă de transparenţă duce, conform raportului, la angajarea clienţilor în contracte pe termen lung, doar pentru a fi confruntaţi cu taxe considerabile când încearcă să anuleze.

Adobe intenționează să conteste în instanță

Plângerea DOJ include mărturii ale consumatorilor confuzi şi rapoarte ale Better Business Bureau, care subliniază un model de plângeri legate de termenii de abonament ai Adobe. În ciuda feedback-ului primit de-a lungul anilor, Adobe a continuat să promoveze planul APM fără schimbări semnificative. Adobe susţine că termenii abonamentelor sale sunt clari şi că procesul de anulare este simplu, intenţionând să conteste afirmaţiile DOJ în instanţă.

Acest proces subliniază problemele mai ample legate de modelele de afaceri bazate pe abonamente, în special necesitatea unei mai mari clarităţi şi protecţii ale consumatorilor împotriva taxelor ascunse şi termenilor contractuali complecşi. Pe măsură ce cazul progresează, va aduce în atenţie modul în care companiile ar trebui să gestioneze acordurile de abonament şi practicile de dezvăluire.

Comenteaza