Video În ce stadiu sunt investițiile de la Aeroportul din Cluj. Tișe: „Cred că devierea Someșului va fi terminată cât mai repede”

În ce stadiu sunt investițiile de la Aeroportul din Cluj. Tișe: „Cred că devierea Someșului va fi terminată cât mai repede”

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca așteaptă deja de ani buni ca devierea Someșului să fie finalizată pentru a-și putea prelungi pista la 3,5 km. 

Liderul Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a spus, la ZIUA LIVE (VIDEO la finalul articolului) că a avut o întâlnire cu ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Tánczos Barna, în care a primit asigurăr că se va continua finanțarea pentru lucrările de deviere a Someșului.

Partea de pistă este o investiție importantă, dar pentru a putea prelungi pista până la 3.500 de m este nevoie de finalizarea lucrărilor la devierea Someșului, iar aceste lucrări țin de ministerul Apelor. Anul trecut au fost costuri estimate ca rămase de executat de aproximativ 8 milioane de euro, deci nu o sumă foarte mare pentru un minister.

Ministrul a promis sprijin în continuare. Și în acest an s-a lucrat și se va lucra la devierea Someșului. Ritmul lucrărilor va depinde de finanțare. Eu cred că această deviere de Someș va fi terminată cât mai repede, pentru că nu mai sunt multe lucrări de făcut. Noi în fiecare an expropriem suprafețe mari de teren acolo.

Deci, discuția a fost de a se aloca finanțare pe mai departe și am primit promisiuni că acest lucru se va întâmpla. Urmează să vedem formula optimă pentru a construi prelungirea pistei, credit bancar sau altă soluție. Rămâne să ne punem de acord și cu cei de la Aeroport”, a declarat, la ZIUA LIVE, Alin Tișe.

Se extind și terminalele la Aeroportul Cluj

„Totodată, am semnat autorizația de construire și chiar ieri cred că am emis autorizația pentru organizarea de șantier de acolo. Vorbim de prelungirea și extinderea celor două terminale. Terminalul de plecări extern și cel intern. Se va extinde suprafața cu încă 7.000 mp. la cel extern. De asemenea, se va extinde și platforma de staționare pentru încă patru aeronave”, a adăugat Tișe.

„Mai bine facem un aeroport puternic regional decât mai multe mici”

Șeful CJ Cluj a mai vorbit și despre ideea ca Aeroportul Cluj să fie unul puternic regional, iar investițiile să se concentreze aici, decât ca banii să fie împărțiți de mai multe aeroporturi mici, care nu au atât de multe zboruri și pasageri.

„Zborurile vin acolo unde sunt pasageri. Văd colegi care-și fac aeroport la Slobozia, la Satu Mare, cu tot respectul, aeroport la Baia Mare, cu tot respectul… Sunt aeroporturi care pot să genereze un anumit tip de zboruri. Un aeroport regional modern este cel care devine un hub și care atrage zboruri importante și un  număr mare de pasageri, iar aceste companii mari se vor duce acolo unde au pasageri și perspectiva de a câștiga bani. Clujul are avantajul că este așezat strategic cam în centrul Transilvaniei. Dacă vom reuși infrastructura aferentă, de autostradă și drumuri rapide, să scurtăm distanțele cu județele învecinate, mai degrabă dezvoltăm un aeroport puternic regional, care să găzduiască chiar zboruri trans-continentale la un moment dat, decât 100 de aeroporturi mici, care vor găzdui un număr limitat de zboruri și vor avea un număr limitat de pasageri. Companiile nu se vor duce acolo”, a explicat liderul forului administrativ județean.

Comenteaza