Iunie, o nouă încercare pentru Centura Metropolitană a Clujului. Boc: "Acest proiect este o bijuterie"

Iunie, o nouă încercare pentru Centura Metropolitană a Clujului. Boc: "Acest proiect este o bijuterie"

Primarul Emil Boc a vorbit despre relicitarea tronsoanelor centurii metropolitane din Cluj-Napoca. 

"Suntem într-o fază avansată de lucru cu Ministerul Transporturilor și CNAIR. După părerea mea, vom rescoate la licitație tronsonul 2 în iunie. Ca pași, acum finalizăm partea tehnică cu ministerul, apoi vom intra în ședințele de Consiliu Local în Cluj-Napoca, Baciu, Florești, Gilău și Apahida, apoi aprobarea finală a ministerului, vedem dacă este nevoie și de hotărâre de Guvern, probabil că nu", a declarat edilul Emil Boc, la un post de radio local. 

"La tronsonul acesta mai mare, care este de aproape 1 miliard de euro, și la care nu s-a prezentat nimeni din pricina complexității, cum este partea de tunele - de viaducte, pentru că și numărul utilajelor este mare, nu se găsesc pe toate gardurile, firmele preferă lucrările mai simple cu bani din PNRR. Este un fenomen care se întâmplă peste tot în Europa. Acest proiect este o bijuterie, au lucrat proiectanții mult timp, dar de calitate, este poate cel mai bun proiect de infrastructură din România. Acum lucrăm la toate aceste argumente, care să ne facă acest proiect atractiv, cetățeanul trebuie să știe că proiectul centurii metropolitane merge mai departe", a mai spus edilul Clujului. 

(* având în vedere valoarea de 1 miliard de euro menționată de primar, se înțelege că acesta a vorbește de tronsoanele 2 și 3 luate împreună).

Potrivit SEAP, chiar dacă 29 de firme și-au arătat interesul pentru centura metropolitană a Clujului, pe tronsoanele 2 și 3 nu au fost depuse oferte până la termenul limită. Pentru tronsonul 2, valoarea contractului este estimată între 1.877.828.310 și 2.136.297.421 lei. Pentru tronsonul 3, valoarea estimată este între 1.191.786.431 si 1.352.781.767 lei. Banii provin din fonduri ale Uniunii Europene nerambursabile, prin Programul operațional Transport (POT) 2021-2027, și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Lungimea Tronsonului 2, care face obiectul prezentei documentatii este de 9,618 km. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 29,871 km din care: Centura Metropolitana  9,618 km; Drumuri de legatura 13,869 km; Bretele noduri rutiere: 6,384 km; Noduri rutiere 5 bucăți; Piste de biciclete 16,045 km; Structuri 37 bucăți; Tuneluri 5 bucăți. Acest tronson incepe de la km 14+747 a Centurii Metropolitane in zona nodului 5 din Florești.  În Cluj, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros): nod Cora, Pădurea Mănășturului. În zona de intrare în “Pădurea Mănășturului” s-a prevăzut lungirea traseului în zona de intersecție cu drumul județean DJ107R, ceea ce a condus la ocolirea bazei de agreement Unirea și la reducerea declivității. În continuare drumul continuă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN1 în Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tunele. În prima secțiune, tunelul are lungimea de 490m iar cea de-a doua secțiune, pe firul 1 (partea dreaptă) având lungimea de 370m iar pe firul 2 (partea stângă) cu lungimea de 380m. Declivitatea maximă în tunel s-a limitat la 5% conform normelor. Tronsonul 2 se incheie la km 24+365 in zona Nodului 10 de pe  Calea Turzii.

Pentru Lotul 3, de la Nod 10 Calea Turzii până la nodul 18, intersecția cu Centura Cluj Est, valoarea contractului din SEAP pentru cei 14 km. este cuprinsă între 1,2 și 1,35 miliarde lei : ,,PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 3 – TR35 de la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) până la 38+418 (Nod 18 -VOCE)”.

Șase constructori/asocieri din România și Austria au depus oferte pentru modernizarea DN 1 Florești – Cluj-Napoca, prima etapă a Centurii Metropolitane. Câștigătorul va fi anunțat în iunie 2023. De asemenea, în luna iunie 2023, Consiliul Județean ar urma să lanseze licitația pentru Spitalul Regional de Urgență, care se află pe acest tronson. „Licitația pentru tronsonul 1, Cluj-Napoca – Florești este în faza de evaluare. Este tronsonul mai mic, de 20 milioane de euro, care se face pentru Spitalul Regional de Urgență de la Cluj. Se va merge cap la cap cu construcția centurii și a spitalului", a punctat edilul Boc. 

 

 

Comenteaza