Protest amuzant împotriva confiscării spaţiului public din centrul Clujului VIDEO

Protest amuzant împotriva confiscării spaţiului public din centrul Clujului VIDEO
Un filmuleţ care aparent promovează Clujul şi valorile sale, trage un semnal de alarmă asupra unei probleme des întâlnite în Cluj, şi anume bannerele şi cuburile cu reclame supradimensionale amplasate în locurile turistice importante ale oraşului.

Filmuleţul realizat de către doi tineri, Thomas Maxim şi Andrei Ungureanu, face furori pe internet de câteva zile şi, printr-o abordare ironică, prezintă atracţiile principale ale oraşului, însă cadrele sunt stricate de cuburile şi bannerele enorme cu reclame la diverse petreceri, cluburi şi concerte care au loc în Cluj.

"Iniţial noi am vrut să facem un filmuleţ de prezentare al Clujului, dar ne-am lovit de această problemă a cuburilor supradimensionale cu reclame în zone centrale, mult umblate, în care oamenii merg pentru a vizita, pentru a admira oraşul. Am observat în ultimii ani intenţia unor firme şi a unor branduri de a găsi o metodă de prezentare prin care singurul lor interes este să facă bani. Acestor firme nu le pasă că oraşul arată execrabil din cauza panourilor şi cuburilor cu reclame, şi îşi urmăresc interesul lor propriu", a spus Thomas.

Piaţa Unirii, Piaţa Muzeului, Bulevardul Eroilor şi Bastionul Croitorilor sunt câteva dintre locaţiile care apar în video, însă atracţiile nu se văd din cauza reclamelor.

"Mai sunt şi acele bannere enorme care acoperă nişte clădiri frumoase, de interes pentru Cluj şi chiar este păcat pentru că, spre deosebire de alte oraşe din România, Clujul chiar poate fi mai frumos. Trebuie să se treacă peste partea în care singurele interese sunt banii şi promovarea unor evenimente, deoarece aspectul oraşului primează", a mai spus Thomas.

Cei doi tineri sunt primii care sesizează public nepăsarea firmelor, dar şi a autorităţilor, iar aceştia speră ca idea să fie dusă mai departe pentru a se lua măsuri şi pentru a se vedea o diferenţă în aspectul centrului Clujului.

"Noi am vrut să tragem un semnal de alarmă şi am ridicat problema aceasta cu care se confruntă mulţi clujeni, iar mai departe sperăm să se facă ceva în privinţa asta, să dispară aceste cuburi urâte, care de multe ori nici măcar un sunt întreţinute. Părerea noastră este că publicul este cea mai bună armă, şi el are puterea să schimbe aceată problemă a confiscării spaţiului public. Am văzut că mulţi au dat share pe reţelele de socializare şi am primit un feedbak foarte bun şi comentarii pozitive", a explicat Thomas Maxim.

Deşi ironia cu care este prezentat Clujul în filmuleţ este amuzantă, situaţia este una tristă. "Am observant că în orice reclamă umorul este mult mai puternic decât seriozitatea şi de-asta am ales această abordare", a mai spus tânărul.

Thomas şi Andrei vor să ducă iniţiativa mai departe şi să o extindă şi în alte oraşe din ţară. "Vrem să continuăm şi să ne extindem şi în alte oraşe. Fiecare oraş are probleme care se pot repara şi am vrea să mergem să filmăm şi acolo. Cel mai probabil vom începe din oraşul meu natal şi din oraşul din care vine colegul meu, adică Oradea şi Vatra Dornei. Aşteptăm oricum idei şi propuneri de la oricine din ţară".

Filmuleţul are doar 49 de secunde, dar reuşeşte să transmită un mesaj important. Pentru realizarea lui, au dat o mână de ajutor şi doi jurnalişti clujeni. De text s-a ocupat Andrei Aroneţ, iar vocea îi aparţine lui Adrian Ardelean.

Comenteaza