Goana după cadouri de Crăciun, succes garantat pentru retaileri
- Scris de Ziua de Cluj
- 15 Dec 2014, 15:10
- Life
- Ascultă știrea

Mallurile din Cluj sunt pline ochi în perioada aceasta şi nu există şanse să le vedem mai aerisite decât după sărbători. Mulţimea isterică este în mare căutare de cadouri, haine, alimente şi ornamente de Crăciun şi ce loc mai bun în care să găseşti toate astea decât mall-urile clujene?
Copiii vin pe primul loc, deoarece ei sunt cei mai entuziasmaţi de venirea Moşului, aşa că părinţii nu pierd vremea şi dau buzna în magazinele cu jucării. Cei mici nu se lasă mulţumiţi uşor şi încearcă şi ei să se menţină în pas cu trendurile. Pentru fete, în acest an sunt la modă poneii multucolori, cu păr lung artificial pe care să-l poată pieptăna, pisicile-vrăjitoare, iar cei mai "cool" prichindei îţi doresc truse de făcut tatuaje. Temporare, bineînţeles.
„Fetiţa mea mi-a spus deja de luni de zile că vrea ponei mov cu piaptăn, cum a văzut pe canalele de desene animate. Sunt puţin la suprapreţ, dar e Moş Crăciun şi îşi doreşte de mult aşa ceva. Sunt copiii noştri şi nu îi putem refuza", a spus o mamă care profită de faptul că fetiţa ei este la grădiniţă, şi a mers la mall pentru a-i achiziţiona cadouri.
„I-am luat o păpuşă cu ponei. Asta spune toată ziua că îşi doreşte şi i-am spus că dacă e cuminte, o să-i aducă Moşul. A fost cuminte, mai ales în ultima perioadă", susţine o altă mamă.
Trendul pe 2014 la băieţi îl reprezintă maşinile teleghidate, excavatoarele şi lego. Cei mai pretenţioşi, însă, vor să găsească în acest an sub brad, tablete şi console de joc.
„Am doi băieţi gemeni şi vor să le aducă Moşul anul acesta câte o tabletă, că vor să se joace pe maşinuţe şi când se duc undeva. Că de la calculator nu pot. Am văzut până acum câteva oferte, dar reducerile vin de obicei după sărbători", a spus un domn.
Vânzările magazinelor de jucării cresc în perioada dinaintea sărbătorilor chiar şi cu 50%, faţă de perioadele normale, spun retailerii.
Moş Crăciun nu-i uită nici pe cei mai în vârstă, iar magazinele de cosmetice şi produse de îngrijire sunt pline. Preţurile sut însă cele care le dictează clienţilor ce să cumpere, iar preferinţele vin pe locul doi.
„Majoritatea aleg să cumpere produsele la care încă avem reducerile de la Black Friday, iar în funcţie de preţ decid ce să-şi achiziţioneze. Produsele pentru curăţarea, îngrijirea şi aranjarea părului se vând cel mai bine. Avem reduceri care ajung până la 70%", a spus angajata unui magazin de cosmetice şi îngrijire.
Magazinele de electronice şi electrocasnice nu sunt atât de darnice când vine vorba de reduceri, însă succesul le este oricum garantat.
„Am văzut o creştere considerabilă la televizoare, plasme în această perioadă, dar şi la tot felul de electronice mai mici, la foenuri şi plăci de păr", a spus un agent de vânzări al unui magazin de gen.
Majoritatea magazinelor din malluri profită de nevoia mare a clienţilor de a achiziţiona cât mai multe cadorui, şi lasă preţurile intacte, ba unii chiar le urcă, urmând ca abia după sărbători să dea drumul reducerilor.