Cum arăta Mănăşturul în plin şantier, la reintroducerea tramvaiului în oraş. Se întâmpla în '80
- Scris de Ziua de Cluj
- 20 Feb 2019, 13:30
- Life
- Ascultă știrea
Pe pagina de Facebook Muzeul de Transport Public Cluj-Napoca a fost publicată o fotografie ce datează de mai bine de trei decenii şi înfăţişează cartierul Mănăştur în plin şantier.
"Nu era vorba despre încă un bloc mare, ci despre reintroducerea tramvaiului în oraşul de pe Someş, după mai bine de 80 de ani", se arată în mesajul ce însoţeşte fotografia.
Rețeaua de tramvaie electrice a fost inaugurată în 1 octombrie 1987, iar în perioada 28 august 1893 − 15 mai 1902 a funcționat un tramvai cu aburi.
22 de tramvaie româneşti ajung, în 2019, la Cluj-Napoca
Amintim că, în prezent, Primăria Cluj-Napoca şi Compania de Transport Public (CTP) se ocupă de modernizarea parcului auto al mijloacelor de transport în comun din oraş. Pe lângă 41 de autobuze electrice şi 50 de troleibuze, în 2019, la Cluj-Napoca vor ajunge şi 22 de tramvaie româneşti, în valoare de 40 de milioane de euro.
Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei. Preţul unui singur tramvai este de 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile.
Tramvaie Imperio sub licenţă Siemens circulă în prezent la Arad. Cele 22 de tramvaie similare care vor circula pe străzile Clujului vor avea culorile violet-gri. Mai multe detalii AICI despre achiziţiile CTP Cluj-Napoca pentru 2019.
Bani europeni pentru linia de tramvai şi trama stradală
Cluj-Napoca a fost primul oraş din România care a accesat fonduri europene nerambursabile pentru reabilitarea liniei de tramvai, pe o lungime de 26,6 km. Contractul de execuţie s-a semnat pe 15 iunie 2011.
Primul tronson reabilitat - Mănăştur - Gară, în lungime de 11,5 km, a fost dat în funcţiune în 6 iunie 2012. În 2013 a fost deschis circulaţiei transportului în comun cel de-al doilea tronson, în lungime de 15,1 km, Gară - B-dul Muncii. Investiţia s-a ridicat la 20 de milioane de euro.