De unde provin străinii interesați de turismul din România. Ce arată datele de la Google
Nemţii, italienii şi britanicii caută destinaţii turistice în România, iar românii aleg să călătoarească în Grecia, Bulgaria sau Turcia.
Google crede că a găsit soluţia pentru turismul afectat de pandemie şi pentru antreprenorii din acest sector. Gigantul tech aduce instrumentul Travel Insights, prin care aceştia pot vedea de ce sunt interesaţi turiştii. Mai exact, Google monitorizează căutările online pentru vacanţe. Astfel poţi vedea cine sunt străinii care vin cel mai des în România.
Radu Fusea este fondatorul unei agenţii de turism care oferă celor interesaţi vacanţe în mediul rural local. Acesta spune că datele oferite de Google sunt reale, însă pe nişa sa de activitate, turiştii au fost cu precădere români.
„Din câte am observant este un instrument bazat pe Google Trends, un instrument pe care Google îl oferea şi înainte, doar că informaţiile sunt acum cumva centralizate şi expuse pe înţelesul tuturor. Am văzut şi nişte statistici europene de la Eurostat şi spun acelaşi lucru. Consultantul turistic Traian Bădulescu ne-a spus că România este vizitată cu precădere de vorbitorii de limbă germană, fie că ne referim la cei veniţi din Germania, fie din Austria”, a precizat Fusea.
Traian Bădulescu, consultant turism: „Germanilor le place să călătorească în mod organizat, şi mulţi turişti germani vin prin agenţii de turism şi sunt foarte interesaţi de circuitele culturale din României, care includ Transilvania, Moldova cu Bucovina sau Delta Dunării. Israelienii de exemplu merg pentru city breakeuri şi sejururi pe litoral sau la munte pe Valea Prahovei. La nivel global, destinaţia cu cea mai mare creştere în căutări este Italia. Românii pe de altă parte caută să călătoarească în Grecia, Bulgaria sau în Turcia.”
Străinii interesați de România sunt din Germania, Italia, Marea Britanie, Spania sau Israel.