Moda se mută pe internet. Află cum stă segmentul de fashion românesc în comerţul online

Moda se mută pe internet. Află cum stă segmentul de fashion românesc în comerţul online
Domeniul modei este o industrie antică, care a evoluat în mod constat, astfel că în momentul de faţă vânzarea de haine şi accesorii s-a mutat în mediul online. Cele mai inovative companii, care au înţeles cum să iasă în faţă pe piaţa de fashion a e-commerce-ului se vor întâlni la Cluj, cu ocazia celei de-a doua ediţii a Hotspot Fashion.

În prezent, în Nordul Americii şi în Europa, cel mai mare ritm de creştere în e-commerce se observă pe segmentul fashion. Conform unui studiu recent realizat de Daedalus Millward Brown, şi în Romania comenzile din online vizează în special vestimentaţia (37,8%), depăşind chiar electronicele (37,4%), cosmeticele (34%), sau electrocasnicele (30,9%). În ceea ce priveşte afilierea în România în 2013, 2Parale arată că cei mai mari clienţi care investesc bani în genul acesta de promovare provin tot din zona Fashion, procentul din totalul advertiserilor fiind de 54%.

Cererea de pe segmentul fashion în e-commerce demonstrează că marii retaileri trebuie să se focuseze pe nişe şi să fie mereu atenţi la nevoile consumatorilorm, dar şi că este loc de jucători noi pe piaţă.

În acelaşi timp, inovaţia poate să ofere o experienţă de shopping plăcută, care face şi ca magazinul să se deosebească de oferta celorlalţi jucători de pe piaţă. Cabina de probă virtuala este un exemplu de inovaţie pe care ar trebui să se axeze aceştia atunci când vine vorba de dezvoltare. De asemenea stocurile virtuale pot rezolva multe dintre problemele actuale ale segmentului fashion.

De asemenea, produsele cu valoare mai mică încep să devină interesante pentru cei care cumpără online, nu atât prin prisma economiei de bani realizate, cât mai ales prin prisma experienţei de cumpărare.

Achiziţiile online sunt realizate în proporţie de 57,3 % de către femei, respectiv 42,7 % de bărbaţi. În ultima jumătate de an, 21,7% femei au cumparat online doar lucruri cu valoare redusă (până în 20 de euro), un procentaj aproape dublu faţă de bărbaţi.

Un studiul calitativ, realizat de Mediafax, a scos la iveală că femeile cu vârsta cuprinsă între 20 şi 39 de ani fac shopping online de cel puţin 2-3 ori pe lună, ca şi o activitate de relaxare, cumpărând haine, cosmetice sau accesorii. Fie că sunt consumatoare îndrăzneţe, care au încercat aproape tot, şi testează în continuare produse noi, fie că sunt consumatoare conservatoare şi consumă un produs dintr-o anumită gamă bine cunoscută care le-a căştigat deja încrederea, acestea alocă în medie 100 de RON pentru fiecare achiziţie.

Toate aceste subiecte se vor discuta în data de 30 octombrie, la cea de-a doua ediţie a Hotspot Fashion, unde vor veni numeroşi speakeri din USA, UK, Bucureşti şi Cluj, printre care se numără Colby Hanks, online analyst Estee Lauder, Camelia Ganga, marketing director Fashiondays, specialiştii din spatele Tulemod, o aplicaţie revoluţionară cu rădăcini americane, Dragoş Stanca, managing partner Think Digital, Liana Martin, autor şi fashion editor, Andreea Beltic, owner Alo-Moda şi Adelina Catinas, owner Cathias Edeline.

Comenteaza