Cum se va promova România în presa occidentală anul viitor

Cum se va promova România în presa occidentală anul viitor
România se va promova ca destinaţie turistică în 2014 în publicaţii ca Der Spiegel, Stern, Lonely Planet Magazine, Sunday Times, Daily Telegraph sau La Repubblica. În plus, vor fi difuzate spoturi video pe principalele posturi TV generaliste şi de turism din Germania, Marea Britanie şi Italia.

Pentru toate acestea, Autoritatea Naţională pentru Turism pune la bătaie 9,89 milioane de euro, potrivit caietelor de sarcini anunţate în această săptămână şi consultate de cluj.travel.
Campaniile de publicitate se vor desfăşura pe televiziuni şi în presa scrisă şi vor avea ca scop promovarea brandului turistic naţional în rândul publicului cu vârste de 25-35 de ani şi 50-65 de ani, dar şi în rândul agenţiilor de turism. Campania trebuie, astfel, să crească notorietatea şi atractivitatea României ca destinaţie turistica şi să comunice elementele care diferenţează România ca destinaţie turistică, în speţă natura nealterată, autenticitatea şi unicitatea elementelor culturale, se mai arată în caietele de sarcini. Pentru aceasta, vor fi difuzate spoturi TV cu lungimile de 30, 20, 15 şi 10 sec, respectiv machete de un sfert de pagină pentru ziare şi de o pagină pentru reviste. Din suma de aproape 10 milioane de euro alocată celor trei mari pieţe europene, considerate pieţe-ţintă pentru turismul din România, partea leului revine Germaniei - 3,9 milioane de euro. Aici, spoturile video vor fi difuzate pe primele două staţii TV generaliste, din punct de vedere al audienţei, şi pe cea mai populară staţie TV cu profil de turism. În presa scrisă, sunt vizate publicaţii de mare tiraj, precum Der Spiegel sau Bild der Frau, reviste cu conţinut turistic, precum GEO şi reviste generaliste, cum e Stern. Pentru Italia, suma alocată este de 3,12 milioane de euro, detaliile tehnice şi profilurile televiziunilor vizate fiind aceleaşi. Din punct de vedere al presei scrise sunt enumerate printre titlurile vizate ziarul La Repubblica, revistele Dove, Amica, Touring, sau titluri similare ca audienţă şi profil al cititorilor cu acestea. Pentru Marea Birtanie, bugetul de promovare este de 2,86 milioane de euro. Detaliile tehnice şi profilurile televiziunilor sunt identice ca în cazurile Germaniei şi Italiei. Printre titlurile de presă scrisă amintite se numără revista Lonely Planet, săptămânalul Sunday Times şi cotidianul Daily Telegraph, sau publicaţii similare ca audienţă şi profil al cititorilor. Caiete de sarcini similare, pentru alte pieţe europene importante, cum e Franţa, sunt aşteptate în zilele următoare.

Comenteaza