De ce a construit România doar 368 de kilometri de drumuri noi din fondurile europene, iar Polonia de 5 ori mai mult
- Scris de mediafax
- 14 Oct 2016, 10:16
- Stiri nationale
- Ascultă știrea
![De ce a construit România doar 368 de kilometri de drumuri noi din fondurile europene, iar Polonia de 5 ori mai mult](images/Articole/00001366/00000876_large.jpg)
Numărul de kilometri de drumuri noi este unul dintre indicatorii folosiţi de experţii Comisiei Europene pentru a evalua impactul fondurilor structurale acordate în perioada 2007 - 2013 în statele membre. „Per ansamblu, finanţarea europeană a condus (în România - n. red.) la construcţia a 368 km de drumuri noi, din care 314 au fost pe reţeaua transeuropeană de transport (TEN-T) şi la îmbunătăţirea a 1.893 km de drumuri, noile drumuri construite au reprezentat circa 12% din totalul drumurilor construite în perioada respectivă“, se arată în raportul Comisiei Europene pentru România. De asemenea, în document se mai precizează că în primul exerciţiu financiar al României de după aderarea la Uniunea Europeană s-au construit 22 km de căi ferate noi (toate în cadrul programului TEN-T, reţeaua de transport care vrea să conecteze statele membre) şi modernizarea a 122 km de linii de căi ferate existente.