Alexandru Cordoș: ”Unim România prin infrastructură. Soluții reale pentru dezvoltarea Clujului"
În fața provocărilor economice și sociale ale prezentului, nevoia de a dezvolta infrastructura națională este mai acută ca oricând. Fără drumuri rapide și o infrastructură eficientă, România nu își poate atinge potențialul de creștere economică și nu poate oferi cetățenilor o calitate a vieții mai bună.
Una dintre marile piedici în calea progresului este infrastructura deficitară. Drumurile aglomerate și lipsa autostrăzilor încetinesc dezvoltarea țării și provoacă nemulțumire în rândul cetățenilor. Clujul, deși un pol economic important, se confruntă zilnic cu blocaje și ore pierdute în trafic. Locuitorii zonei metropolitane petrec între două și patru ore pe drum, ceea ce este inadmisibil pentru un oraș cu un potențial atât de mare.
Programul de țară propus de Marcel Ciolacu răspunde acestor provocări prin investiții masive și bine direcționate în infrastructură.
În ultimii trei ani, România a dat în folosință 225 de kilometri de drumuri rapide, mai mult decât s-a realizat în ultimii 30 de ani. În prezent, 770 de kilometri de drumuri și autostrăzi sunt în lucru, iar alți 492 de kilometri se află în faza de licitație. Investițiile au crescut considerabil, ajungând la 20 de miliarde de lei în 2024, dublu față de 2022.
Pentru Cluj, acest program aduce soluții reale.
Finalizăm legătura dintre centura Apahida-Vâlcele și autostrada Transilvania. Autostrada A3 prinde contur, iar drumul expres Dej-Bistrița, centura de ocolire a Dejului, vor conecta județul cu regiunile vecine.De asemenea, segmentul Cluj-Sălaj este în lucru, cu un tunel de 2,8 km.
Găsim soluții pentru realizarea centurilor de ocolire a Municipiului Cluj-napoca și finanțarea necesară pentru finalizarea metroului.
Aceste proiecte vor transforma Clujul într-un nod de transport esențial, vor decongestiona traficul și vor atrage investiții care să stimuleze dezvoltarea regiunii.
Programul de țară nu se oprește aici.
Viziunea PSD este una națională: dublarea numărului de kilometri de drumuri rapide în următorii cinci ani, cu ajutorul fondurilor europene. România va avea 2.000 de kilometri de drumuri rapide în 2030, ceea ce va conecta regiunile între ele și cu Europa, facilitând comerțul și apropiind diaspora de casă.
Infrastructura este mai mult decât o rețea de drumuri. Este despre timp petrecut cu cei dragi, despre o economie puternică și despre un viitor construit pe fapte. România are nevoie de acest plan, un plan care să transforme Clujul și țara întreagă într-o națiune modernă și conectată.