România va avea o bază unică de date de contact pentru toate instituțiile statului. Mircea Abrudean: „Este un pas important pentru a asigura schimbul eficient de informații”
- Scris de Sergiu Vlăgea
- 14 Mar 2024, 14:17
- Politica
- Ascultă știrea
Proiectul este menit să aducă o transparență mai mare în administrația publică, permițând cetățenilor, mediului de afaceri și altor părți interesate să acceseze ușor și rapid informațiile de contact ale autorităților și instituțiilor publice.
Executivul a aprobat joi, 14 martie 2024, hotărârea privind înființarea și administrarea Registrului Național al Datelor de Contact (RNDC). Actul normativ a fost elaborat de către Secretariatul General al Guvernului (SGG), în colaborare cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, în calitatea sa de autoritate de stat în domeniile tehnologiei informaţiei, societăţii informaţionale şi cadrului naţional de interoperabilitate.
Registrul aduce transparență sporită în administrația publică, permițând cetățenilor, mediului de afaceri și altor părți interesate să acceseze ușor și rapid informațiile de contact ale autorităților și instituțiilor publice.
Centralizarea datelor de contact va facilita comunicarea și colaborarea între diferitele autorități și instituții publice, va elimina nevoia cetățenilor de a căuta informații pe diferite platforme sau site-uri și va elimina povara administrativă a interacțiunii pe cale separată cu sistemele IT ale diverselor autorități și instituții publice.
Secretarul general al Guvernului, clujeanul Mircea Abrudean, susține că, odată cu implementarea acestui proiect, România se va alinia astfel rigorilor și directivelor europene privind accesul facil, digital și universal al cetățenilor la informațiile gestionate de instituțiile statului.
„Vorbim din ce în ce mai mult despre stimularea inovației și dezvoltării tehnologice și mai ales despre faptul că ne dorim ca serviciile publice să funcționeze într-un mediu digital avansat, prin implementarea și utilizarea celor mai recente tehnologii informatice. Platformele online, fie ele servicii de intermediere sau motoare de căutare, sunt esențiale în contextul digitalizării și al necesității de acces rapid la informații, dintr-o sursă sigură și unică. Înființarea unui registru de bază, în contextul interoperabilității, este un pas important pentru a asigura schimbul eficient de informații între diferite instituții și sistemele lor informatice. România se va alinia astfel rigorilor și directivelor europene privind accesul facil, digital și universal al cetățenilor la informațiile gestionate de instituțiile statului”, a transmis Mircea Abrudean.
Suportul tehnic al platformei contact.gov.ro va fi asigurat de către structura de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului.