Un deputat clujean se ia de Băsescu pentru eșecul programului de autostrăzi

Un deputat clujean se ia de Băsescu pentru eșecul programului de autostrăzi
Deputatul liberal clujean Adrian Oros susține că problemele la proiectele de autostrăzi din România provin încă din timpul fostului ministru al Transporturilor, Traian Băsescu.

Valeriu Steriu, președinte executiv al Partidul Mișcarea Populară (PMP), intrigat de ambuteiajele de pe drumurile spre munte și spre mare, a constatat lipsa infrastructurii de transport și problemele grave în viziunea de transport și a rămas “uimit să vadă că în ultimii patru ani au fost nouă miniștri ai transporturilor, toți sclavii aceluiași sistem”. 

De asemenea, Steriu spunea că PMP va cere desființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), “o instituție nereformată, impotentă și incompetentă.

"Ceea ce uită dl Steriu este că cel mai longeviv “stăpân al sistemului” la Ministerul Transporturilor a fost chiar actualul șef al domniei sale, președintele PMP, dl Traian Băsescu, care în perioadele 1991-1992 și 1996-2000, a ocupat fotoliul de ministru al Transporturilor în cinci guverne. 

Din această poziție, și cu competențele sale, avea toate pârghiile să reformeze și să potențeze sistemul. Și încă ceva ce nu știe sau se face că nu știe dl Steriu este declarația rămasă celebră a d-lui Băsescu din poziția de ministru al Transporturilor prin care cu “viziune” anunța românii că ”România nu are nevoie de autostrăzi”, constată Adrian Oros.

Directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, a declarat că România va avea 1.000 km în prima jumătate a anului 2018, multe proiecte fiind oprite din cauza lipsei autorizaţiilor de construire.

Potrivit acestuia, cauza principală pentru care proiectele au mers greu a fost faptul că au fost realizate studii de fezabilitate scoase la licitaţie pentru proiectare şi execuţie către constructori, iar aceștia au speculat orice scăpare din ele pentru a-şi diminua costurile de proiectare.

Printre proiectele rutiere ce vor fi terminate anul viitor Homor a menționat autostrada Sebeş - Turda (integral), dar și porțiunile Suplacu de Barcău - Borş și Mihăieşti - Nădăşelu, ultimele două din Autostrada Transilvania (A3). 

Comenteaza