Foto Viorel Băltărețu, deputat USR: “Pasajului rutier de la Tăietura Turcului este extrem de util, dar nu în forma propusă de CFR”

Viorel Băltărețu, deputat USR: “Pasajului rutier de la Tăietura Turcului este extrem de util, dar nu în forma propusă de CFR”
| Foto: Ziua de Cluj
Viorel Băltărețu, deputat USR: “Pasajului rutier de la Tăietura Turcului este extrem de util, dar nu în forma propusă de CFR”
Viorel Băltărețu, deputat USR: “Pasajului rutier de la Tăietura Turcului este extrem de util, dar nu în forma propusă de CFR”
Viorel Băltărețu, deputat USR: “Pasajului rutier de la Tăietura Turcului este extrem de util, dar nu în forma propusă de CFR”
Viorel Băltărețu, deputat USR: “Pasajului rutier de la Tăietura Turcului este extrem de util, dar nu în forma propusă de CFR”

Deputatul Viorel Băltărețu, a tras un semnal de alarmă, în conferința de presă de vineri, organizată de USR Cluj, în legătură cu viitorul pasaj rutier de la Tăietura Turcului și cum acest proiect în forma actuală propusă de cei de la CFR nu va rezolva problemele în trafic.

Liderul USR Cluj-Napoca susține că proiectul pasajului rutier de la Tăietura Turcului este extrem de util pentru fluidizarea traficului din zonă, dar nu în forma propusă de CFR deoarece pune în pericol viața cetățenilor și nu va rezolva problema traficului în zonă.

“Proiectul pasajului rutier de la Tăietura Turcului este extrem de util pentru fluidizarea traficului din zonă, dar nu în forma propusă de CFR. Soluția celor de la CFR este o soluție de compromis care nu rezolvă problema și pune în pericol viața cetățenilor. Timp de mulți ani, domnul primar Emil Boc, a promis că Primăria Cluj-Napoca se ocupă de acest proiect, apoi a găsit o oportunitate să se descotorosească de acest proiect. Astfel, proiectul respectiv a fost inclus în cel de cale ferată, ceea ce nu-i un lucru rău deoarece îl facem din fonduri europene, nu-l facem din banii clujenilor, dar în continuare, faptul că Primăria lasă ca CFR-ul să ajungă la o soluție extrem de simplă, mi se pare revoltător”, a declarat, vineri, deputatul USR Viorel Băltărețu.

Soluția propusă de CFR pentru realizarea pasajului nu elimină bariera, iar șoferii vor continua să aștepte la barieră până trece trenul.

“Din păcate, în proiectul propus de CFR, cei care circulă în direcțiile Gruia, Baciu Tetarom, centura metropolitană, nu vor avea acces la pasaj. De asemenea, proiectul propus de CFR nu va elimina bariera, ci va lăsa ca tot acest trafic de care am vorbit să folosească în continuare bariera.

În momentul în care această linie de tren va avea trenuri care vor circula cu 160km/h, plus trenurile metropolitane care vor circula din 30 în 30 de minute, bariera despre care vorbim va sta mai mult închisă. Deci, soluția cu trecere la nivel pentru mașini, dar și pentru pietoni este o soluție mâncătoare de timp și care va genera blocaje în trafic și care va fi până la urmă o soluție nesigură, așa cum au spus și cei de la Asociația Pro Infrastructură”, a afirmat Băltărețu.

“Soluția propusă de USR desființează trecerea la nivel cu calea ferată”

În soluția propusă de USR pentru zona Tăietura Turcului sunt conectate la pasaj toate direcțiile de trafic, iar trecerea la nivel cu calea ferată este desființată.

“Acest proiect în varianta propusă de cei de la CFR are greșeli majore. Afectează pe o perioadă lungă, următoarele străzi: Calea Baciului, str. Siemens, str. Romulus Vuia, str. Lombului, str. Oradiei, str. Transilvaniei, Tăietura Turcului și str. Tudor Vladimirescu. Timpul de execuție pentru acest pasaj este de 30 de luni. Soluția propusă de USR pentru această zonă, lucrată de specialiști, este o soluție gândită pentru comunitatea clujeană. Timpul de realizare este mult mai mic la această soluție, doar 18 luni, iar în acest timp nu afectează traficul actual, astfel că nu vom avea blocaje la Tăietura Turcului.

Soluția venită din partea USR afectează doar patru străzi: str. Romulus Vuia, str. Oradiei, Tăietura Turcului și str. Tudor Vladimirescu. Mai mult decât atât, în soluția noastră sunt conectate la pasaj toate direcțiile de trafic și se desființează trecerea la nivel cu calea ferată. Soluția aceasta nu afectează accesul riveranilor, precum soluția cealaltă. Este foarte important de menționat că suntem în cel de-al 12-lea ceas și trag un semnal e alarmă. Încă se mai poate schimba soluția pentru acest pasaj fără să pierdem timp și să blocăm procesul”, a arătat deputatul clujean.

Viorel Băltărețu, deputat USR: “Pasajului rutier de la Tăietura Turcului este extrem de util, dar nu în forma propusă de CFR”Planul cu soluția propusă de USR pentru viitorul pasaj de la Tăietura Turcului. Foto: ZIUA de CLUJ.

De asemenea, în cadrul acestei conferințe s-a vorbit și despre alte proiecte importante de infrastructură din județul Cluj.  
 
“Centura Metropolitană este minunată, dar lipsește cu desăvârșire. Legat de drumul expres Cluj-Apahida-Gherla-Dej, unde proiect pe care l-am tras cât am putut, am cerut modificări de la CNAIR. Din informațiile pe care le-am primit, licitația pentru studiu de fezabilitate se va anula în zilele săptămânii următoare. De asemenea aș vrea să trag un semnal de alarmă legat de podul peste Someș de la Dej. Este un pod care are probleme de siguranță, este în reabilitare. Cer autorităților să se concentreze asupra acestui proiect și să vadă care este soluția pe termin scurt și după aceea pe termen lung”, a mai spus Viorel Băltărețu.

Comenteaza