Foto P RIVUS, proiect „custom made” pentru Cluj. Director de dezvoltare Iulius: ''Comunitatea a fost cea care a mișcat acul busolei''

RIVUS, proiect „custom made” pentru Cluj. Director de dezvoltare Iulius: ''Comunitatea a fost cea care a mișcat acul busolei''

Raluca Munteanu, director de dezvoltare Iulius Group, a vorbit într-un interviu pentru Business Review Magazine despre proiectul de reconversie urbană Rivus din Cluj-Napoca, o investiție de peste 500 de milioane de euro realizată de companiile Iulius și Atterbury Europe.

RIVUS, proiect „custom made” pentru Cluj. Director de dezvoltare Iulius: ''Comunitatea a fost cea care a mișcat acul busolei''

RIVUS este un proiect prototip, o viziune ambițioasă de a transforma un fost simbol al producției industriale într-un nucleu vibrant al comunității moderne clujene. 

"Am pornit din start cu ideea unei dezvoltări out of the box, însă conceptului i s-a adăugat valoarea comunității. Suntem prezenți în Cluj-Napoca de 17 ani, cu Iulius Mall, proiect pentru care procesul de maturizare de la mall la concept mixt s-a realizat treptat, pentru că relevanța unui proiect se câștigă rămânând ancorat în realitatea pieței. Așadar, suntem parte a orașului, îi cunoaștem evoluția acerbă, ne-am bucurat pentru reușitele sale la nivel european de fiecare dată când a fost model privind strategii de dezvoltare sustenabilă, îi înțelegem spiritul tânăr, entuzist și orientat spre nou, dar și mândria locală și atașamentul față de valorile și simbolurile sale. Ne-am dorit să dezvoltăm în Cluj-Napoca un proiect mixed-use de talia unui oraș european care atrage atenția la nivel internațional, nu doar prin festivalurile renumite, ci și prin viziunea urbană.

Așadar, RIVUS a pornit dintr-o oportunitate, pentru că piața are nevoie de acest proiect, iar comunitatea și orașul recâștigă o parte a sa. O viziune ambițioasă, de a transforma un fost simbol al producției industriale într-un nucleu vibrant al comunității moderne. Am văzut fosta platformă Carbochim nu doar în nuanțele de gri industrial, ci ca pe un spațiu cu povești de spus mai departe și cu un potențial imens de a renaște sub o formă complet nouă. Am dorit să schimbăm destinul acelui loc, iar răspunsul este RIVUS, îmbinând trecutul cu viitorul, păstrând moștenirea industrială, dar oferind unei noi generații o parte latentă a orașului, punând accent pe sustenabilitate, conectivitate și calitatea vieții'', a Raluca Munteanu. 

Poate cel mai important aspect de menționat este acela că RIVUS este un proiect „custom made” pentru Cluj, născut în urma discuțiilor cu reprezentanți ai comunității locale, discuții purtate pe marginea nevoilor locuitorilor orașului. 

''În demersul de dezvoltare a conceptului, comunitatea a fost cea care a mișcat acul busolei. Pornind de la consultările publice, studiile de piață, discuțiile cu experți locali din varii domenii și cu organizații non-guvernamentale, întâlnirile de lucru cu multiple micro-comunități, aș vrea să cred că RIVUS reprezintă un proiect „custom made” pentru Cluj, care să reflecte, cât de mult posibil, așteptările și nevoile locuitorilor. Sigur că oricând este loc de îmbunătățiri, pentru că nu cred că există proiectul perfect.

Însă, pot spune ce cred că va însemna RIVUS pentru comunitate, odată ce va fi inaugurat. Simplu, o destinație. Un spațiu reinventat, pentru că fosta platformă industrială, cu toată istoria și însemnătatea sa, era, totuși, o incintă închisă, neatractivă, în mijlocul orașului. Locul în care va ajunge majoritatea locuitorilor, pentru job, shopping, evenimente culturale și artistice, timp liber, servicii, relaxare în parc și experiențe culinare. RIVUS va fi și acel spațiu care le va oferi conexiunea cu râul Someș, un element de identitate locală valoros, inaccesibil în prezent în zonă. Așa cum s-a întâmplat și la Iași și Timișoara, proiectul nou din Cluj va aduce un plus de valoare vieții cotidiene, economic, cultural și social'', a explicat Munteanu. 

Investiție de 500 milioane euro. Când se va finaliza proiectul

''RIVUS este un proiect realizat de companiile IULIUS și Atterbury Europe și presupune o investiție de peste 500 de milioane de euro. Bazându-ne pe experiența în dezvoltarea de proiecte mixed-use, credem că lucrările de construcție vor dura în jur de 3 ani de la demararea lor (n.red. 2024)'', a conchis directorul de dezvoltare Iulius Group. 

RIVUS 

  • Investiție de 500 milioane de euro

  • Reconversie a unei suprafețe industriale de 14 hectare

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 145.000 mp (integrând atât mall-ul – 120.000 mp, cât și facilitățile de retail complementare)

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere regionale și naționale

  • Fresh Market pentru producătorii autohtoni

  • Un nou parc și spații verzi amenajate de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi și peste 100.000 de plante de diferite dimensiun

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, coworking și servicii

  • Centru de live arts și sală de spectacole, funcțiuni culturale pentru prima dată integrată într-un proiect real-estate din România

  • Concepte de entertainment pentru toate vârstele

  • Cele mai noi tehnologii cinematografice, în premieră în Transilvania, și open air cinema

  • Spații de birouri premium și green – 15.000 mp GLA

  • Investiții în conectivitate și mobilitate: pod rutier și două pasarele pietonale peste Someș, modernizare străzi, piste de bicicletă, până la 4.800 de locuri de parcare, 1.200 de spații pentru biciclete etc.

 



Etichete
Comenteaza