Raliul Clujului 2024: Simone Tempestini, favorit să se impună

Raliul Clujului 2024: Simone Tempestini, favorit să se impună
| Foto: Facebook.com/raliulclujului

Un total de 70 de echipaje din 5 ţări vor concura în acest weekend la Raliul Clujului, a patra etapă a sezonului, unde Simone Tempestini este favorit să se impună pentru a şaptea oară în ultimii 10 ani.

După un început cu stângul în campionat, pilotul clujean a câştigat etapele din Argeş şi Maramureş, iar acum vrea o nouă victorie acasă, la Cluj, pe asfaltul unde a mai fost declarat învingător la ediţiile din 2015, 2016, 2019, 2020, 2022 şi 2023, scrie Agerpres.

Pe un Porsche 997 RGT, Tempestini îl va avea în dreapta pe Sergiu Itu, copilotul care îi e alături încă din 2018. Anul trecut, cei doi au câştigat 9 din cele 11 probe speciale. Echipajul de la Napoca Rally Academy abia a revenit din Suedia, acolo unde a concurat în Campionatul European, competiţie în care se află pe locul 3 la general.

În weekend, Raliul Clujului va programa 10 probe, organizate sâmbătă şi duminică, pe 119 kilometri. Startul festiv s-a dat vineri seară de la Cluj Arena, acolo unde va avea loc şi premierea duminică seară.

Deja un recordman de longevitate la Cluj, fiind prezent neîntrerupt la acest raliu din 1994, Bogdan Marişca va concura pe un model Skoda Fabia RS alături de Sebastian Itu. Este a 34-a ediţie la care ia startul Marişca, învingător de şase ori aici. În câteva sezoane, au avut loc două etape naţionale la Cluj.

Un pretendent la podium va fi şi Norbert Maior, pilotul care reprezintă România în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) şi care va lua startul diseară alături de sora sa Francesca pe un model Ford Fiesta Rally3.

Liderul provizoriu al campionatului, Andrei Gîrtofan, va concura pe modelul Skoda Fabia Rally2, în timp ce bulgarul Martin Surilov vine decis să obţină punctele decisive pentru a deveni campion pe asfalt în acest sezon.

Echipajul care va deschide raliul va fi unul inedit, format din doi veterani ai motorsportului, Dorin Toma, câştigător în 1992, 1993 şi 1998, şi copilotul Dacian Banca, învingător chiar la prima ediţie a raliului, în 1975.

Comenteaza