Peste 4.500 de părinți au apelat la serviciul clujean ALOPEDI în primele trei luni ale acestui an

Peste 4.500 de părinți au apelat la serviciul clujean ALOPEDI în primele trei luni ale acestui an

Aproape 70% dintre apelurile pentru sfaturi medicale s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tişe, împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call-center ALOPEDI - 0364917, au realizat o analiză a activității derulate în trimestrul întâi al acestui an prin intermediul proiectului dedicat sfaturilor medicale pediatrice.

"Numărul solicitărilor se menține ridicat, în primele trei luni ale anului 2023 depășindu-se cu aproape 250 de apeluri numărul solicitărilor înregistrate în aceeași perioadă a anului precedent. Cifrele dovedesc, o dată în plus, utilitatea și eficiența serviciului nostru non-stop de telemedicină", a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

ALOPEDI - 0364917 a fost apelat în primul trimestru al anului 2023 de către 4.547 de părinți.

Majoritatea apelurilor, mai exact 69,10% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului. De asemenea, pentru 362 de copii a fost recomandat consultul medical imediat, în primele două ore de la apel, iar în două cazuri a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.

Febra rămâne principalul motiv pentru care părinții apelează ALOPEDI - 0364917 (1.210 apeluri), urmată de infecțiile respiratorii (787 de apeluri), dintre care 568 de solicitări au fost pentru tuse sau nas înfundat.

În primele trei luni ale anului 2023, mai mult de jumătate dintre apeluri au provenit din județul Cluj, iar 47,48% au fost solicitări de la părinți aflați în alte județe sau țări.

Reamintim, în acest context, faptul că serviciul ALOPEDI - 0364917 este asigurat de către 30 de medici cu pregătire specifică evaluării telefonice pediatrice, printr-o linie de gardă special dedicată acestuia, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte. Evaluarea se face prin întrebări ce stabilesc gravitatea stării copilului respectiv, precum și momentul în care copilul are nevoie de consult medical față în față.

Comenteaza