Poveste dintr-un spital clujean: ”Nu am crezut că e posibil așa ceva...”

Poveste dintr-un spital clujean: ”Nu am crezut că e posibil așa ceva...”
| Foto: imagine cu caracter generic - înlocuire valvă, metoda TAVI

ZIUA de CLUJ a aflat o altfel de poveste dintr-un spital din Cluj-Napoca. Cei care au trăit experiența au spus că merită ca oamenii să afle ce li s-a întâmplat.

Trăim vremuri în care ne șochează comportamentul unor cadre medicale. Apoi, de la luare de mită, malpraxis, suspiciune de omor, infecții nosocomiale, dezinteres și indolență în spitalele noastre, le-am auzit pe toate în ultima vreme, iar sistemul de sănătate din România adesea îi îngrozește pe oameni. Dar se poate și altfel.

După ce a avut două accidente vasculare și apoi a fost diagnosticat și cu probleme cardiace serioase în anul 2017, fiindu-i montat inclusiv un stimulator cardiac, un clujean, în vârstă 72 de ani, a ajuns din nou la Urgență la Cardiologie 2, la Institutul Inimii din Cluj-Napoca în urmă cu câteva luni.

Mai exact acesta a fost internat într-o noapte la Institutul Inimii "Niculae Stăncioiu" pentru monitorizare și analize având și o anemie severă. Printre alte probleme medicale semnalate, familia a aflat că pacientul avea nevoie să îi fie înlocuită o valvă la inimă. După mai multe investigații clujeanul a fost programat la operație și urma să fie rechemat pentru intervenție. Și așa a fost. 

”Am rămas surprinsă. Nu am crezut că e posibil așa ceva. Atât timp cât a fost internat soțul, și la prima internare pe secția de urgență, dar și când ne-au chemat pentru intervenție foarte frumos s-au purtat cu noi. Toți angajații! De la portar începând. Asistenții, infirmierele, toți copiii aceia dragi rezidenții vă spun că foarte, foarte frumos au vorbit cu noi... Erau foarte drăguți. Îți era mai mare dragul de ei.

Deși soțul meu era mai agitat și mai nervos uneori, cu toții au fost incredibil de amabili. Doamna doctor Șerban Adela, șefa de secție, s-a ocupat foarte mult de el și inclusiv l-a repartizat la cine să fie operat, iar dl. doctor Ștefan Moț a efectuat intervenția.

Atât eu cât și soțul meu am avut de-a lungul vieții multe drumuri pe la spitale, dar niciodată nu am întâlnit așa persoane care să ne explice totul despre boală. Vreau să le mulțumesc tuturor pentru atitudine. Am un respect profund pentru ei. Oamenii aceștia merită să lucreze în spital pentru că își iubesc meseria și nu acceptă absolut nicio atenție de la pacienți”, a transmis pentru ZIUA de CLUJ soția clujeanului care a fost operat la Institutul Inimii "Niculae Stăncioiu" din Cluj-Napoca.

Pe site-ul instituţiei medicale clujene apare inclusiv o rubrică denumită „Pagina pacientului” unde cei care le-au trecut pragul celor de la Institutul Inimii sunt îndemnaţi să răspundă la un chestionar în vederea aflării nivelului de satisfacţie după interacţiunea cu spitalul.

Prin una dintre întrebări se încearcă aflarea inclusiv a faptului dacă actul medical ar fi fost condiţionat de eventuale ”atenţii”. „Ați oferit personalului medico-sanitar (medici, asistente, infiriere, etc.) bani sau alte atenții ca recunoștință pentru modul în care ați fost îngrijit?”. „Nici vorbă de aşa ceva”, a răspuns, soţia clujeanului care ne-a relatat experienţa recentă cu spitalul şi care menţionat că ar fi păcat să nu se afle şi despre lucrurile bune care totuşi întâmplă în unele spitale.

Comenteaza