Cum se pot obține compensațiile în caz de anulare sau întârziere a zborurilor. Șeful ANPC explică ce e de făcut

Cum se pot obține compensațiile în caz de anulare sau întârziere a zborurilor. Șeful ANPC explică ce e de făcut

Directorul general în ANPC Paul Anghel a explicat cum pot fi primite compensaţii din partea transportatorului aerian în cazul anulării sau întârzierii zborurilor.

Directorul ANPC a enumerat, într-o postare pe Facebook, situațiile în care un pasager poate primi compensaţii din partea transportatorului aerian. 

“În situaţia în care sunteţi un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor, în cazul:

- refuzului la îmbarcare,

- anulării cu mai puţin de 14 zile înainte zbor, sau

- în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puţin trei ore la sosire)”, a scris Paul Anghel pe pagina sa de Facebook
 
Acesta a subliniat faptul că pentru a beneficia de compensație pasagerul trebuie să solicite acest drept în scris transportatorului aerian sau să depună o reclamaţie la ANPC.
  
“Aveţi dreptul să primiţi compensaţii din partea transportatorului aerian DOAR DACĂ SOLICITAȚI ACEST DREPT în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia şi/sau dacă depuneţi o reclamaţie la ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor! Wizz Air, Hisky, Ryanair, Lufthansa, Air Connect, Tarom, Aeroitalia şi Austrian Airlines se află pe lista companiilor care au anunţat modificări considerabile ale orarului de zbor în vara anului 2023. Aveţi în vedere că firmele de claim(firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate) pot percepe comioane de până la 30%+tva din valoarea despăgubirilor!”, a explicat Paul Anghel.

Comenteaza