Ce soluții propune USR Cluj pentru transportul de noapte și linia expres

Ce soluții propune USR Cluj pentru transportul de noapte și linia expres

USR Cluj propune mai multe soluţii pentru implementarea transportului de noapte și a liniei expres care pleacă din aeroport, în aşa fel încât problemele transportului public din oraș să fie cu adevărat rezolvate, nu doar "peticite". 

"În ultima perioada CTP a avut mai multe tentative de a îmbunătăți serviciul de transport public din Cluj-Napoca. Ce vedem, în schimb, e că sunt făcute fără cap și nu rezolvă pe deplin problemele din oraș, ci doar peticesc, pe-alocuri transportul public existent. Practic, în loc de o companie de Transport Public, vorbim de o Companie de Transport Peticit.

S-a introdus linia expres spre aeroport. O idee bună, dar implementată prost. Pe cât a fost de așteptată de clujeni, pe atât a fost de criticată! Nu e de mirare că doar la câteva zile după lansarea liniei, în urma presiunilor publice, CTP a fost în situația să anunțe modificări, însă și așa, problemele au fost rezolvate doar parțial.

În plus, stațiile de autobuz sunt într-o continuă relocare, uneori mai inspirat, alteori mai puțin. De asemenea, s-a schimbat modalitatea de cumpărare a biletelor pentru cursele metropolitane, dar nu s-a simplificat grila tarifară. Până și Vinerea Verde are de suferit în urma implementării proaste. Nici până în ziua de azi validatoarele și POS-urile nu sunt oprite vinerea. În plus, doar călătorii cu bilete sau număr fix de călătorii beneficiază de această gratuitate, posesorii de abonamente lunare continuând să achite abonamentele la un preț întreg, care nu reflectă zilele de gratuitate.

USR trage un semnal de alarmă pentru ca acest sistem de peticeală a transportului public să înceteze, iar măsurile să fie luate cu cap, în baza unei viziuni, ținând cont de sfaturile specialiștilor și aplicate cum trebuie.

Care sunt propunerile USR pentru linia Aeroport Expres?

USR solicită CTP și administrației locale prelungirea liniei AE până la gară și autogară pentru a asigura legătura directă între aceste noduri de mobilitate: aeroport - gară - autogară, așa cum se întâmplă în toate orașele civilizate și cum impun bunele practici de mobilitate, fără să fie nevoie de transfer între stații.

„E dezamăgitor că după o îndelungată așteptare și perioadă de pregătire, a trebuit să ne mulțumim cu o jumătate de linie expres. Principala nemulțumire este că această rută nu ajunge la gară și autogară, în condițiile în care gara Cluj avem peste 80 de plecări și sosiri pe zi, iar autogările cumulează peste 500 de plecări și sosiri zilnic. Toate măsurile cerute de noi au fost implementate de CTP Iași și nu vedem niciun motiv pentru care nu pot fi implementate și la Cluj-Napoca! Fără jumătăți de măsură, fără peticeli " a declarat Alexandra Oană, consilieră locală USR Cluj-Napoca

De asemenea, USR cere deservirea liniei cu vehicule corespunzătoare, dotate cu spații pt bagaje sau spații pentru persoanele cu dizabilități, mai ales că prețul unui bilet pe această linie este dublu. În plus, consilierii locali USR au propus prelungirea orarului de funcționare a acestei linii până la ora 4.30 pentru a asigura transportul atât pentru ultimele zboruri, cât și pentru zborurile matinale ce pleacă din aeroportul din Cluj.

Propuneri pentru transportul de noapte: E nevoie de minim 3 linii de noapte.

Consilierii USR atrag atenția că au depus deja în urmă cu 6 luni un proiect pentru extinderea transportului de noapte, dar că în prezent există riscul ca Primăria și CTP să implementeze deficitar propunerile.

„Un sistem de transport de noapte poate fi funcțional doar atunci când conectează cât mai multe dintre cartierele orașului, dar și gara, autogara și aeroportul. De aceea, e nevoie de cel puțin trei linii de transport, interconectate, care să permită atât clujenilor care muncesc până noaptea să se deplaseze în siguranță acasă, cât și turiștilor sau celor care ajung târziu cu trenul sau avionul în oraș, să se deplaseze în funcție de nevoi. Orice altă propunere care nu acoperă aceste minime nevoi, nu este altceva decât o peticeală." a declarat Radu Boloveschi, consilier local USR Cluj-Napoca.

Concret, proiectul depus de USR prevede ca pe lângă 25N să fie o linie Zorilor - Grigorescu 49N și o linie Aeroport Express (AE) până la gară și autogară, 24 de ore din 24, cu intersectarea tuturor liniilor în zona Sora pentru un interschimb facil și conectarea întregului oraș. USR a mai propus ca pentru transportul de noapte să utilizăm biletele și abonamentele valabile în timpul zilei. Dacă vrem cu adevărat: „STOP Masina stă pe loc", atunci trebuie să oferim o alternativă accesibilă și atractivă. O ultimă propunere viza operarea în regim exclusiv electric cu busuri electrice a transportului de noapte, ECO, nu EGO.

Pentru susținerea transportului de noapte, a luat cuvântul și Alexia Petrovai, președinta USR Tineret Cluj, arătând că nevoile de mobilitate ale tinerilor, inclusiv pe timpul nopții, sunt multiple. „Nevoile de mobilitate ale tinerilor sunt complet ignorate de administrație, ceea ce e dezamăgitor într-un oraș universitar precum Cluj-Napoca. Domnul Boc se mândrește des cu componenta universitară, dar pentru studenți, în prezent nu există nicio legătură pe timpul nopții pe axa autogară-gară-Zorilor, deci nicio soluție pentru studenții care ajung noaptea în oraș și vor să meargă în campus. Sunt studentă și am vorbit și cu colegii mei, niciunul nu și-ar dori să dea 50 de lei pe taxi, dacă nu ar fi nevoie."

Aceasta a arătat și că mulți tineri lucrează în domenii precum HoReCa până la ore târzii și că au nevoie de transport de noapte pentru a ajunge acasă după program. Nu în cele din urmă, viața culturală și de noapte a Clujului confirmă nevoia unui transport de noapte extins", transmite USR Cluj, într-un comunicat de presă. 

Comenteaza