Universitatea Cluj este în căutarea unui investitor privat. Anunțul președintelui clubului
- Scris de Ziua de Cluj
- 13 Ian 2025, 11:40
- Sport
- Ascultă știrea
Radu Constantea a oferit o analiză a finanțelor liderului din Superligă și a vorbit din nou despre cerințele pe care echipa le are de la cei interesați să o preia.
Universitatea Cluj traversează o perioadă bună din punct de vedere sportiv, dar clubul are parte și de stabilitate financiară. După ce reprezentanții unor echipe din Superligă au atacat finanțarea publică de care are parte formația clujeană, președintele "studenților" a reacționat.
Radu Constantea a vorbit din nou despre disponibilitatea Universității Cluj de a renunța la finanțarea din partea autorităților locale, dacă toate celelate cluburi o vor face. Mai mult, conducătorul liderului și-a exprimat din nou dorința de a atrage un investitor privat, însă în condițiile pe care le impune clubul.
"Cred că actualul sezon îl vom închide cu 2.6 milioane de euro din sponsorizări. Cred că suntem în top 3-4 echipe care atrag aceste sume fără a avea un finanțator în spate. Avem contracte cu anumite companii importante, branduri listate la bursă. Proiectul e unul solid, care a reușit să atragă sponsori încă din ligile inferioare. A fost un obiectiv să atragem branduri importante lângă noi.
Tot spunem de 2-3 ani, suntem dispuși să renunțăm la finanțarea publică, dacă toate celelalte cluburi din primele două ligi o vor face. U Cluj nu este dependentă de finanțarea publică, dar atât timp cât echipe finanțează de aceste sume, vom încerca și noi. În ultimii ani am purtat discuții și suntem interesați să identificăm un investitor sau un grup de investitori.
Din păcate, în Cluj-Napoca lumea e mai low profile. E mai reticentă și nu vrea o expunere financiară și mediatică. Vrei, nu vrei, fotbalul te expune foarte mult. Din punctul meu de vedere, este dificil ca un club din România să fie achiziționat de cineva de afară, care într-adevăr să aibă credibilitate, o bonitate financiară.
De exemplu, în zona de ticketing este o diferență foarte mare între veniturile unei echipe medie din România și o formație din campionatele foarte puternice. Dacă am intra în play-off, cred că am putea atrage 700-800.000 de euro din ticketing. Momentan e dificil să identificăm un investitor privat care să preia un ONG. Totuși, la începutul sezonului poți să treci de la un ONG la SA.
Brandul Universitatea Cluj este al comunității, iar din perspectiva bugetului pe care îl are municipiul suma nu este foarte mare pentru ce oferă comunității. Noi fiind un ONG există facilități fiscale. Este acea finanțare nerambursabilă plus o facilitate fiscală pentru contractele de sponosrizare. Odată ce un investitor ar decide să treacă la un SA, aceste facilități dispar, iar cuantumul investiției ar trebui să fie minim peste acea sumă clubul o pierde.
Când iei decizia finală de a preda clubul unui investitor privat, trebuie să te asiguri că are bonitatea necesară și disponibilitate pe termen mediu și lung de a finanța. Dacă faci această schimbare și acest om nu își mai dorește să investească după un an sau doi, sau se plictisește, se supără, există riscul ca această structură să se prăbușească și atunci trebuie să fim foarte atenți din perspectiva asta.
Acest brand are o putere foarte mare de atracție în zona Transilvania. Dacă reușim să livrăm rezultatele sportive, automat și bugetul nostru crește de la an la an și ne va permite să creștem și noi ca echipă. Fotbalul a devenit o luptă a bugetelor. Există și surprize, dar regula ne arătă că bugetele câștigă campionatele, ori au primele locuri asigurate", a declarat președintele Universității Cluj pentru Prosport.