Foto Un brand clujean în domeniul industriei alimentare: Vlad et Comp. S. A., strămoșul Napolactului

Atelierul lui Vlad, cum era cunoscut la începuturi, a reprezentat un model de succes fulminant al unei întreprinderi familiale, ale cărei începuturi datează din 1905. În 1931, firma s-a transformat în societatea pe acțiuni Vlad & CO S.A.

Firma producea la începuturi unt și diferite brânzeturi. În 1910 erau produse 4 sortimente de unt și cașcaval, în 1920 s-a ajuns la 6 sortimente, iar în 1930 la 58 de sortimente. Vlad & CO S.A a introdus pentru prima dată pe piața Clujului iaurtul, iar din 1936 a început să producă brânzeturi fermentate și topite. Din anul 1927, în procesul de producție a fost introdusă și prelucrarea cărnii și fabricarea unei varietăți de produse de măcelărie, șuncă, salam de iarnă, á la Sibiu și câteva feluri de slănină. La sfârșitul deceniului al patrulea al secolului trecut, Vlad & CO dispunea pe lângă fabrica de la Cluj, de alta în Bucovina și una în Poiana Sibiului. Firma s-a extins pe piața locală. La începutul anilor ’30, avea la Cluj trei magazine, unul în București și o reprezentanță la Constanța. La sfârșitul acestui deceniu, Vlad & CO era prezentă în mai toate marile orașe. Apoi, a trecut și peste graniță, în 1938, deja un procent frumos din producție ajungea pe piața externă.

Vlad & Co a fost una din cele mai rentabile firme clujene ale timpului. În anul 1940, Vlad & Co deținea un capital social de 6 milioane de lei, un capital investit de 9,4 milioane de lei, o forță motrice de 145 CP și avea 170 de lucrători. Adevărat brand interbelic clujean, Vlad et Comp. S.A. s-a aflat la originea Napolactului.

https://www.bjc.ro/.../Na%C8%99terea_unui_brand_clujean...Sursa foto: „Gazeta ilustrată”, Anul I, nr.1, oct. , Cluj, 1932, p.13-15.

Comenteaza