Va face noul Park and Ride concurență parcărilor de la Aeroport? Tișe: „Clujenii vor alege”

Va face noul Park and Ride concurență parcărilor de la Aeroport? Tișe: „Clujenii vor alege”

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, spune că nu l-ar deranja deloc dacă Park and Ride-ul deschis publicului miercuri, 29 ianuarie 2025, va face concurență parcărilor de la Aerport, cea administrată de GOTO Parking și celor administrate de aerogara clujeană.

Prezent la evenimentul de inaugurare, Alin Tișe, liderul forului administrativ județean clujean, a fost întrebat dacă acest parking va face concurență celorlalte parcări de la Aeroportul Internațional Cluj.

Eu văd această investiție ca un prim pas pentru dezvoltarea zonei Metropolitane. Noi am gândit acest proiect în urmă cu câțiva ani. Pe mine nu m-ar deranja deloc dacă ar face această concurență. Clujenii vor alege până la urmă. Noi am gândit inițial acest proiect pentru cei care vin din zona metropolitană și din partea aceasta a județului. Nu ne-am gândit la cei care zboară și își lasă mașinile în parking. Dacă lucrurile sunt acum complementare nu putem decât se ne bucurăm.

Și acum există o concurență între parcarea privată de la Aeroport (administrată de GOTO Parking – n.red.) și parcarea administrată de cei de la Aeroport. Dacă acolo lucrurile vor continua în acest fel, acest ping-pong între ele, s-ar putea ca oamenii să nu mai parcheze acolo și să se ducă în alte direcții. Trebuie să găsim o soluție acolo pentru că nu se pot război permanent.

Fie preluăm și acea parcare privată conform contractului și redevine a județului și o dăm aeroportului, iar atunci întregul areal este administrat de aeroport. Fie cealaltă parte pe care o are aeroportul acum trebuie să treacă într-o gestiune privată și să o administreze coerent cineva. Acum sunt la faza în care își dau procese unii altora.

În concluzie, da, partea de concurență va exista. Dacă oamenii vor găsi la Park and Ride o parcare sigură și la un preț mai bun o vor alege pe aceasta. Trebuie să existe și o concurență pentru a reduce prețurile. Noi am fost obligați ca urmare a unei sentințe judecătorești să aprobăm tarifele propuse de societatea privată de la aeroport. Asta este realitatea în momentul de față”, a afirmat șeful CJ Cluj.

„Nu vrem să transformăm Park and Ride-ul într-un cimitir de mașini”

Viceprimarul Dan Tarcea a precizat că administrația din Cluj-Napoca a gândit tarifele de la Park and Ride pentru cei care vin din zona Metropolitană, nu pentru cei care pleacă în concediu. „Cei care pleacă în concediu 7 zile, de exemplu, și lasă mașina în Park and Ride, va plăti mai mult decât dacă își va lăsa mașina la Aeroport. De asemenea, noi nu vrem să transformăm această parcare într-un cimitir de mașini”, a punctat Tarcea.

Și primarul Clujului, Emil Boc, a transmis că cetățeanul va alege într-un final, el fiind „stăpân pe buzunarul său”, precizând că cel mai important aspect este că există această alternativă.

Consiliul Județean a cedat, în 2012, administrarea parcării către firma UTI Facility Management, transformată între timp în Goto Parking. Aceștia aveau în plan o mare investiție, prin care să construiască un hotel și o parcare subterană în apropiere, dar acest lucru nu s-a mai realizat.

Societatea Goto Parking are în administrare parcarea de la Aeroportul Cluj pe o durată de 49 de ani.

Park and ride-ul de la Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca a fost deschis publicului miercuri, 29 ianuarie 2025.

LOCURI DE PARCARE

Parking-ul are 889 locuri de parcare: 756 locuri de parcare pentru autovehicule, 32 locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități, 32 de locuri de parcare pentru mama și copilul 30 de locuri de parcare pentru autovehicule electrice și hibride și 8 peroane pentru autobuze, 24 de locuri pentru taxi. Există 5 stații de încărcare rapidă, 8 duble cu încărcare lentă și 4 simple cu încărcare lentă.

TARIFE 

10 minute - gratuit
6 ore - 2 lei
12 ore - 5 lei 
după 12 ore - 17 ore - 10 lei/h
peste 17 ore - 15 lei/h

Comenteaza