''Zgârie-norii'' de pe platforma industrială Remarul 16 Februarie vor reveni în fața urbaniștilor clujeni

''Zgârie-norii'' de pe platforma industrială Remarul 16 Februarie vor reveni în fața urbaniștilor clujeni

PUZ-ul de restructurare urbană Remarul 16 Februarie, platformă industrială situată pe strada Tudor Vladimirescu 2-4 din Cluj-Napoca, nu a primit votul arhitecților în ședința Comisiei de Urbanism a municipiului Cluj-Napoca de marți, 15 aprilie 2025. Proiectul, ce propune între dezvoltări un bloc de 27 de etaje și două de 21, va reveni pe masa urbaniștilor. 

Așadar, Comisia de Urbanism nu a aprobat proiectul în forma prezentată, invocând necesitatea clarificării unor aspecte tehnice și funcționale. Printre solicitări se numără detalii privind integrarea traficului auto și pietonal, impactul asupra zonei, dar și armonizarea intervenției cu specificul urban al orașului.

De menționat este faptul că, dezvoltarea imobiliară vizează doar o porțiune a platformei, iar fabrica specializată  în construcția și repararea materialului rulant feroviar va continua să funcționeze. De aici și dezvoltarea imobiliară pe verticală. În consecință, dezvoltatorul va reveni în fața urbaniștilor cu un masterplan pentru întreaga paltformă.

MAI MULTE IMAGINI CU PROIECTUL AICI!

SC Remarul Business Center SRL, în parteneriat cu biroul de arhitectură Arhimar, propune restructurarea completă a zonei industriale, cu păstrarea și valorificarea clădirilor cu valoare culturală, istorică și arhitecturală, dar și cu dezvoltări imobiliare majore inclusiv cea mai înaltă clădire din oraș, cu 27 de etaje.

SC Remarul Business Center SRL este deținută de 90% Remaraul 16 Februarie SA și 10% Transferoviar Holding SRL. Administratorii companiei sunt Timar Ioan Adrian și Jorj Mircea (director). 

Suprafața totală a terenului este de aproximativ 60.000 mp. 

Societatea REMARUL, deși este o societate profitabilă, în prezent nu mai produce piese pentru repararea materialului rulant astfel există hale neutilizate, printre care hala cazangeriei (ceea mai valoroasă din punct de vedere arhitectural). Aceasta a fost golita de utilajele și aparatura existentă și închiriată unei firme romano-olandeze, care a părăsit-o anul trecut. Tendința societății REMARUL 16 Februarie este de a se retrage spre limita de vest a incintei, iar halele de la intrare vor rămâne neutilizate.

Accesul auto și pietonal pe teren se realizează in prezent pe str Tudor Vladimirescu. În perspectiva dezvoltării unor investiții pe terenul studiat, se propune un al doilea acces, pe un pod peste pârâul Nadăș, lucru care va asigura accesul/ ieșirea în/de la amplasamentul studiat în condiții de siguranță și fluență.

Rezultatul implementării prezentei propuneri are ca scop, pe lângă reabilitarea și punerea în valoare a patrimoniului industrial existent, este acela de a crea un pol de interes pentru orașul Cluj Napoca (ex. utilizarea multifuncțională a Cazangeriei: halele devin spații destinate evenimentelor și expozițiilor).

Investiția se realizează în 3 etape:

Prin mixtul de funcțiuni se va reduce mișcarea populatiei spre zona centrala sau spre alți poli de interes. Dat fiind dimensiunea investiției, proiectul se dorește a fi realizat in 3 etape, pentru posibilitatea finanțării acestuia de către beneficiar si gestionarea traficului auto:

1. Prima etapă în zona nord-vestică cu realizarea podului peste Nadăș prin reabilitarea Halei Forja (funcțiunea de învățământ- E6) și două clădiri noi: un turn cu h max 100m având funcțiunea de locuire si servicii (L1) si adiacent halelor de locomotive o clădire aliniată la cornișa existenta cu funcțiuni mixte: comerț si servicii (L3).

2. Etapa 2: reabilitarea Cazangeriei, construirea turnului de pe latura nordica cu h max 80m (L2) , cladire L7 SI L5 cu h max. 28m.

3. Etapa 3: Reabilitarea halelor Atelierele de locomotive (E4) si noi clădiri cu funcțiuni mixte (L4) cu h max 80m.

Comenteaza