Presaţi să achite datoriile pentru pistă

Presaţi să achite datoriile pentru pistă
Până în martie, Consiliul Judeţean Cluj are obligaţia de a achita societăţii Construcţii Napoca 86 de milioane de lei pentru pista aeroportului inaugurată anul trecut, în octombrie.

Din bugetul destinat investiţilor, de care Consiliul Judeţean (CJ) va dispune în 2014, 32% se va cheltui pentru plata lucrărilor la noua pistă, de 2.100 m. Preşedintele CJ, Horea Uioreanu, a precizat că banii trebuie achitaţi până în martie, iar vicepreşedintele Ioan Oleleu a recunoscut că administraţia judeţeană nu prea va mai rămâne cu mulţi bani pentru capitolul investiţii.

Singurul lucru benefic e faptul că traficul pe aeroportul clujean a crescut cu 11% în 2013, iar asta şi datorită noii piste precum şi noilor destinaţii introduse, a afirmat directorul David Ciceo. Inaugurarea noii piste a aeroportului va fi resimţită de executivul CJ de-abia acum, având în vedere că lucrarea nua fost achitată decât în proporţie de 50%. Uioreanu a precizat că până în martie 2014, firma Construcţii Napoca trebuie să încaseze 86 de milioane de lei pentru lucrările executate la pista de 2.100 m. Practic, circa 32 % din bugetul de care va dispune Consiliul Judeţean pentru investiţii se va consuma pentru plata acestei datorii. În prezent, Consiliul Judeţean estimează că va dispune pentru investiţii de aproximativ 270 de milioane de lei. Din aceşti bani ar trebui să achite şi alte datorii pe care le mai are aeroportul, pentru terminalele de plecări şi sosiri, dar şi lucrările de modernizare a drumurilor, centrul de deşeuri, o seamă de cofinanţări pe proiecte europene şi nu numai.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Ioan Oleleu, recunoaşte că suma este foarte mică şi că trebuie găsite şi alte soluţii financiare. „Este clar că banii sunt foarte puţini, dacă ne raportăm la cheltuielile pe care le avem", a spus Oleleu. Uioreanu şi-a exprimat speranţa că vor mai veni bani de la guvern şi anul acesta. El a precizat că toţi cei 15 milioane de lei care s-au alocat anul trecut din fondul de rezervă aflat la dispoziţia premierului, Consiliul Judeţean nu mai dispune de nici un leu. Banii s-au folosit tot pentru plata lucrărilor la noua pistă a aeroportului, executate de Construcţii Napoca.

Un beneficiu în toată această afacere există, totuşi. Directorul aeroportului, David Ciceo, a afirmat că traficul în 2013 a crescut cu 11%, iar aceasta şi datorită faptului că noua pista a devenit funcţională. „Desigur, au fost introduse o serie de noi curse aeriene şi a fost inaugurată şi noua pistă de 2.100 de metri. Aşa am ajuns în 2013 la un număr de 1.035.438 de pasageri, faţă de 2012 când am înregistrat doar 932.000 de pasageri", a precizat Ciceo. Acesta a precizat că şi în 2014 se estimează o creştere a traficului cu 4%: „Credem că vom ajunge la cel puţin 1.075.000 de pasageri". Ciceo a mai adăugat că primul beneficiu pe care l-a adus noua pistă, atât aeroportului, cât şi Clujului, este cursa aerienă spre Tel Aviv: „Este un traseu căutat şi, probabil, ar fi şi mai căutat dacă lumea ar fi informată. Încă mai sunt pasageri care ne întreabă dacă este nevoie de viză pentru a intra în Israel. Cred că este important să le spunem tuturor că nu trebuie viză, ci numai biletul de avion".

 

Comenteaza