16 x mov. Mai mult de jumătate dintre autobuzele poloneze sunt încă în garaj
- Scris de Ionel Lespuc
- 21 Ian 2015, 16:11
- Administraţie
- Ascultă știrea
Invazia de mov se petrece treptat. Directorul Companiei de Transport Public (CTP), Liviu Neag, a explicat că, până acum, doar 16 dintre cele 40 de autobuze noi au ieşit din parcare.
"Aproape zilnic scoatem câte 2-3 maşini pe trasee. Pe măsură ce electroniştii de la compania Torent România fac setările computerului de bord, autobuzele pornesc la drum", a spus Neag. Acesta a dezvăluit şi când ar urma să-şi vadă polonezii banii pentru cele 40 de maşini. "Le plătim de Mărţişor. În contract e prevăzut că facem evaluarea maşinilor şi efectuăm plata la 60 de zile de la recepţie", a explicat şeful CTP.
Cele 40 de autobuze noi sunt marca Solaris Bus&Coach, se produc în Polonia, lângă Poznan, şi costă 282.000 de euro fiecare. Maşinile au sosit la Cluj începând cu 3 decembrie 2014, dar primele şase au început să circule pe liniile de transport în comun din oraş abia în 9 ianuarie 2015.
O altă informaţie care vine dinspre companie este legată de semnarea contractului pentru autobuzele nearticulate. Liviu Neag a confirmat o informaţie oferită în exclusivitate de ZIUA de CLUJ, şi anume că nu au existat contestaţii. "Vineri vor veni cei de la Briari's pentru discuţii, iar luni probabil vom semna contractul", a dezvăluit Neag, care a adăugat că se vor comanda zece autobuze. În caietul de sarcini e prevăzut că CTP poate comanda oricâte maşini, între una şi zece.
La licitaţia din octombrie 2014 au participat cinci companii: Mercedes, cu autobuze fabricate în Turcia, Briari's, cu Iveco Bus produse în Franţa, Solaris, firma poloneză care a trimis deja 40 de autobuze la Cluj, Isuzu Anadolu, care a propus mijloace de transport de persoane Temsa, asamblate în Turcia, şi BMC Truck&Bus, care a dorit să vină la Cluj cu autobuze Eurobus. Trei societăţi au fost descalificate, Mercedes, Solaris şi BMC, iar dintre cele două rămase în competiţie a câştigat Briari's.