Drumul care va lega centura Clujului de autostrada Transilvania se naşte greu. Care va fi traseul final
- Scris de Mircea Tatar
- 20 Mai 2016, 16:49
- Administraţie
- Ascultă știrea
În prima parte a anului 2015, oficiali ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi ai Prefecturii Cluj anunţau că o firmă din Bucureşti, Maxi Design Construct SRL, a început să lucreze la studiul de fezabilitate (SF) al proiectului viitoarei şosele de legătură între centura Vâlcele-Apahida şi autostrada Transilvania, prin DN 1 Cluj-Turda.
Deşi termenul de realizare a acestui studiu era de patru luni, el nu a fost terminat în timpul estimat. Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj, instituţie aflată în subordinea CNADNR, a declarat pentru ZIUA de CLUJ că până la sfârşitul lunii mai studiul va fi gata, iar lunile următoare vor fi scoase la licitaţie lucrările de proiectare şi execuţie propriu-zisă a drumului.
„Întârzierea este una obiectivă, pentru că s-a făcut o reaşezare a proiectului, în baza solicitării Consiliului Local Tureni, care dorea o deplasare spre Cluj a punctului de ieşire de pe DN1. A fost nevoie de o altă identificare a proprietarilor şi de o reaşezare a nodului rutier de la ieşirea de pe DN1, unde va fi un sens giratoriu. Pentru noi este un proiect foarte important, care va lega Centura Vâlcele-Apahida de Autostrada Transilvania dar şi pentru că tot traficul spre Dej, Baia Mare sau spre Moldova ar fi scos din Turda şi Câmpia Turzii", a declarat directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan.
O altă variantă de traseu luată iniţial în calcul de specialişti pentru ieşirea de pe DN 1 era localitatea Mărtineşti, dar a fost preferat acest ultim traseu pe la Tureni.
Reprezentantul CNADNR mai afirmă că probabil conducerea companiei va opta pentru licitaţii separate pentru cele două faze ale obiectivului, proiectarea şi execuţia. Drumul va avea 5,4 kilometri de la Tureni până la autostrada Transilvania.
Practic legătura dintre autostradă şi centura de est a Clujului nu se va face direct, ci se va merge pe DN1, între Tureni şi Vâlcele. Costurile estimative ale proiectului sunt de circa 2,5 milioane de euro pe kilometru. Partea carosabilă va avea o lăţime de 7 metri, cu câte o bandă de circulaţie pe sens, cu lăţimea de 3,5 metri.
Oficialii Ministerului Transporturilor şi ai CNADNR vorbesc despre construcţia acestei şosele încă din anul 2012, dar deocamdată lucrurile sunt de-abia în acest stadiu, al finalizării studiului de fezabilitate.