Autostrada Gilău - Nădăşelu prinde contur. Filmare cu drona pe şantier VIDEO

Autostrada Gilău - Nădăşelu prinde contur. Filmare cu drona pe şantier VIDEO
Asociaţia Pro Infrastructură a postat recent o nouă filmare cu drona pe şantierul tronsonului de 8,7 kilometri al Autostrăzii Transilvania dintre comunele Gilău şi Nădăşelu.

Acest tronson de autostradă este unul foarte important pentru Cluj dar şi pentru regiune. El va funcţiona şi ca o centură de vest a muncipiului Cluj-Napoca şi va face legătura cu o altă arteră importantă, drumul naţional Satu-Mare - Zalău - Cluj.

Filmarea este concentrată în zona pădurii ce a fost defrişată recent şi care a întârziat destul de mult această lucrare (video).

Constructorul şi oficialii Ministerului Transporturilor au anunţat că acest tronson va fi gata până la sfârşitul anului, dar în faţa acestora rămâne provocarea construirii podului care va face legătura dintre cei 52 km de autostradă dintre Câmpia Turzii şi Gilău cu ceilalţi 8,7 km.

Există riscul ca podul să nu fie gata până la iarnă şi bucata de autostradă dintre Gilău şi Nădăşelu să nu poată fi folosită. Aceasta deoarece podul încă nu a fost scos la licitaţie. Surse din Compania Naţională Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ne-au declarat că podul va fi scos la licitaţie în această lună. Obiectivul are termen de execuţie 5-6 luni.

Istoria acestui pod peste Someş este veche. El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să-l facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat, iar în 2013 a fost reziliat contractul pe care îl avea cu statul român.

Interesant este faptul că, atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în şantier la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

Până acum, CNADNR a mai organizat o licitaţie pentru acest pod, dar compania a considerat că ofertele înaintate nu au fost conforme şi a anulat-o. Firmele interesate au cerut anularea deciziei la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi în justiţie, ceea ce a întârziat şi mai mult procedura de selectare a unui constructor.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu, cu o lungime de 8,7 km, aflate într-un stadiu avansat de execuţie, au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul lor se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat.

Etichete
Comenteaza