Autostrada se leagă de centură

Autostrada se leagă de centură
Magistrala Transilvania ar urma să fie legată de varianta ocolitoare sud-est Vâlcele - Apahida prin comunele Sănduleşti şi Tureni, a anunţat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri.

Un nou tronson rutier care să lege Autostrada Transilvania de centura Vâlcele - Apahida ar ajuta în primul rând municipiul Turda, dat fiind faptul că tot traficul spre Dej şi Baia Mare ar fi astfel scos din oraş. Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP), Eugen Cecan, a precizat că în perioada următoare ar urma să fie realizat un studiu de fezabilitate, iar anul viitor să se identifice soluţiile pentru finanţarea celor 7 km de drum.

Propunerea privind crearea unei legături între Autostrada Transilvania şi centura ocolitoare Vâlcele - Apahida a fost discutată şi în alte rânduri, având în vedere că Turda are foarte mult de suferit din pricina traficului greu care traversează acest municipiu spre Dej, Bistriţa, Baia Mare. „Întotdeauna priorităţile DRDP au fost altele, dar acum, dacă tot avem finalizaţi cei 50 km de autostradă, consider că este absolut obligatoriu să dezvoltăm acest proiect, măcar atât cât ne permitem, aici la Cluj. Prin urmare, cred că de anul viitor vom putea identifica reusursele necesare pentru realizarea acestei legături cu centura Vâlcele - Apahida", a explicat Cecan.

El a precizat că a avut deja discuţii de principiu cu reprezentanţii Primăriei Tureni, având în vedere faptul că pentru realizarea acestui proiect este nevoie de o suprafaţă însemnată de păşune, aflată pe teritoriul comunei. „Primăria este de acord, în principiu, să ne ajute cu teren, astfel încât să nu mai fim nevoiţi să plătim şi exproprieri. De regulă, când vine vorba de exproprieri, lucrurile se complică pentru că procedura este şi foarte scumpă, şi foarte greoaie. Dar dacă avem sprijinul administraţiei locale, atunci proiectul ar trebui să evolueze foarte repede", a spus directorul DRDP.

Un prim pas pentru realizarea acestui proiect este studiul de fezabilitate. „Cu siguranţă vom putea plăti realizarea studiului de fezabilitate pentru că deja am vorbit la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi mi s-a spus că voi primi sprijin pentru acest proiect. Dacă şi plenul Consiliului Local Tureni va aproba transferul de teren, nu ne va mai rămâne decât să scoatem la licitaţie lucrările. Sunt convins că vom găsi banii necesari pentru lucrări, fie de la minister, fie din fonduri europene", a comentat directorul DRDP Cluj. Acest drum de legătură ar urma să avantajeze în primul rând municipiul Turda, dar şi comunităţile din zonă.

Traseul ar urma să pornească de la autostradă, pe la podul din Sănduleşti, ar străbate o parte din drumul judeţean, apoi ar intra pe păşunea din Tureni, urmând a se intersecta cu Drumul Naţional nr. 1. După o porţiune de 3 km, ar urma să iasă în centura Vâlcele - Apahida, prin localitatea Mărtineşti. De asemenea, DRDP nu exclude crearea unei noi porţiuni de intrare/ieşire pe Autostrada Transilvania, cel mai probabil în zona comunei Ciurila.

„Pentru a crea un nou acces pe autostradă, trebuie să vedem mai întâi un studiu de oportunitate", a explicat Cecan. Legat de planurile Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii privind continuarea proiectului Autostrăzii Transilvania pe tronsonul Câmpia Turzii - Braşov, cel mai probabil se va merge pe un program de finanţare europeană, a apreciat Cecan. Între timp, DRDP aşteaptă de la CNADNR rezultatele licitaţiei privind continuarea lucrărilor pe tronsonul Cluj-Napoca - Mihăieşti (25 km).

 

 

Comenteaza