30 de specialişti clujeni vor să repare autostrada ruptă într-o lună. „E nevoie de doi ani şi de un viaduct", spun alţi specialişti

30 de specialişti clujeni vor să repare autostrada ruptă într-o lună. „E nevoie de doi ani şi de un viaduct
Peste 30 de clujeni sunt cazaţi la Cunţa şi aşteaptă să înceapă lucrul la tronsonul de autostradă spre Sălişte. Specialiştii de la asociaţia Construim România spun că problema trebuie rezolvată altfel.

Soluţia de refacere a porţiunii demolate din autostrada Sibiu-Orăştie, prin reconstruirea terasamentului, este criticată de către specialiştii de la asociaţia Construim România. „Înainte de inaugurare secțiunea problemă de 300 m a fost (re)construită de trei ori (!!) este de așteptat că la KM 276 a fost de departe cel mai bun terasament realizat de Impregilo din întreg tronsonul. Şi atunci cum se explică faptul că numai aici s-a surpat terasamentul în mod repetat? Răspunsul evident este că nu terasamentul e problema, ci stratul de suport. Cu toate acestea, CNADNR speră că reconstruind terasamentul de la KM 276 pentru a cincea oară - a patra reconstrucție parţială a fost făcută în vara lui 2015 - autostrada se va stabiliza și va fi aptă de trafic. O metaforă spune că "nebunia înseamnă să încerci mereu acelaşi lucru şi să speri de fiecare dată că obții alt rezultat"...

Reprezentanţii asociaţiei au propria soluţie: "Soluţia tehnică reală a problemei terasamentului de la KM 276 nu este reconstrucţia lui ca terasament, ci înlocuirea lui cu un viaduct de 300m. Cu alte cuvinte, până când autostrada nu va fi așezată la KM 276 pe coloane de beton armat înfipte în stânca din adâncime, autostrada va continua să se surpe sistematic. Iar dacă CNADNR ar demara astăzi construcţia inevitabilului viaduct, chiar la un ritm de construcţie accelerat, reluarea traficului ar fi posibilă cel mai devreme abia în vara viitoare. Şi asta doar dacă KM 276 ar fi cea mai mare problemă a tronsonului. Numai că nu este".

Lucrările de reconstrucţie a celor 200 de metri demolaţi din tronsonul Cunţa - Sălişte vor fi realizate şi de specialişti clujeni. Responsabil de proiect este Eugen Cecan, directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Cluj din cadrul CNADNR, iar în acest moment peste 30 de angajaţi DRDP sunt cazaţi la Cunţa şi aşteaptă să înceapă munca. Marţi, la compartimentul tehnic al CNADNR a fost depusă o expertiză şi un proiect de îmbunătăţire a stratului de fundare, iar lucrările ar putea porni chiar săptămâna aceasta.

„Aşteptăm avizul de la compartimentul tehnic să începem munca. Sunt câteva puncte unde acţionăm. Am văzut şi eu ce spune asociaţia Construim România, e vorba de kilometrul tehnic 60, şi cred că vom putea reconstrui tronsonul de 200 de metri mult mai rapid decât în doi ani. La KM 40 al autostrăzii mai există o scurgere, pentru că acolo este o argilă fină, care când plouă alunecă şi trebuie făcută o protecţie. Apoi mai este o rampă de pod unde se tasează balastul stabilizat şi trebuie frezat. Cam acestea sunt lucrările care cad în sarcina noastră. Părerea mea personală este că ar trebui să se deschidă traficul, chiar şi cu restricţii de 80 sau 100 de km pe oră, ca să urmărim ce se întâmplă pe toată zona respectivă în condiţii de exploatare, să vedem unde şi cât se consumă din tasări", a spus Eugen Cecan, pentru ZIUA de CLUJ.

Luna trecută, la Realitatea FM Cluj, Eugen Cecan a afirmat că speră ca lucrările de reconstrucţie a tronsonului Cunţa - Sălişte să se încheie într-o lună. Lucrările au fost evaluate la aproape trei milioane de euro.

 

Comenteaza