Breaking news A3 Transilvania, în impas. Două tronsoane aproape finalizate rămân fără finanțare prin PNRR
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 15:20
- Economie
- Ascultă știrea

Două tronsoane din autostrada A3 Transilvania au stadiul fizic de aproape 90%, dar lucrările nu vor continua să fie finanțate prin PNRR.
Două tronsoane din autostrada A3 Transilvania, pe teritoriul județului Sălaj, sunt la stadiul fizic de aproape 90%, însă lucrările nu vor continua să fie finanțate prin PNRR. Aceste tronsoane nu sunt incluse în Memorandumul aprobat de Guvern, potrivit arenaconstruct.ro.
Până în momentul de față, Departamentul economic – financiar al CNAIR nu a primit alte documente oficiale cu privire la sursa de finanțare pentru finalizarea lucrărilor loturilor aferente loturilor Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului, dar nici cu privire la rezilierea contractului de finanțare prin PNRR.
„În eventualitatea unor posibile suspendări ale finanțării proiectelor de infrastructură mare care se află în diferite stadii de execuție, lucrările se vor suspenda, iar șantierele vor intra în conservare”, a transmis Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Stadiul A3 Transilvania (Cluj – Oradea)
Dintre loturile cuprinse între județul Cluj și Oradea, niciunul nu va putea fi deschis până la finele anului.
Nădășelu – Zimbor (30 km)
Stadiul fizic al acestui sector este de 89,5%. Contractul a fost atribuit companiei Spedition UMB la finele lunii decembrie 2020. Valoarea contractului semnat este de aproape 1,5 miliarde lei fără TVA. Durata contractului cuprindea un an pentru proiectare și doi ani pentru execuție.
Este incertă continuarea implementării acestui contract, din cauza finanțării.
Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km)
Stadiul fizic al acestui sector este de 87,2%.
Contractul a fost semnat pe 1 iulie 2020, tot cu UMB. Valoarea este de 836 milioane lei fără TVA. Durata cuprindea un an pentru proiectare și doi ani pentru construire. Și acest contract avea inițial finanțare prevăzută din PNRR, dar Ministerul nu l-a inclus în memorandumul trimis către Guvern.
Poarta Sălajului – Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș (41 km)
Contractul de peste 6,62 miliarde de lei fără TVA, care cuprinde și Tunelul Meseș, este încă în stadiul de proiectare. A fost asocierii Makyol, Ozaltin pe 14 mai 2025 și a primit ordin de începere proiectare pe 18 august anul acesta. Durata contractului este de 18 luni proiectare și cinci ani pentru execuție.
Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km)
Contractul a fost atribuit antreprenorului Construcții Erbașu la finele lui septembrie 2023. Valoarea este de peste 884,1 milioane lei. În prezent, stadiul fizic este de 61%. Durata este de șase luni pentru proiectare și alte 18 luni pentru execuție.
Chiribiș – Biharia (28,55 km)
Contractul cu Asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 are valoarea de 785,16 milioane lei, fără TVA. Finanțarea este din Programul Transport PT 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.
Stadiul fizic de execuție al acestui lot este de 18%.