Amânarea amânării. Ziua copilului trebuia să devină la Cluj Ziua ticketingului, dar...

Amânarea amânării. Ziua copilului trebuia să devină la Cluj Ziua ticketingului, dar...
Un proiect cu care primarul Clujului se lăuda în 2013, după stabilirea câştigătorului licitaţiei, mai primeşte o palmă. Nu este gata nici la 1 iunie 2015, ultima promisiune, deşi termenul agreat iniţial era iulie 2014. În total, până acum s-au dus patru termene. Dacă lucrările nu sunt gata până la finele anului, Clujul pierde banii.

Firmele omului de afaceri braşovean Răzvan Bâgiu, un apropiat al vechiului PDL, îşi râd în barbă de marile proiecte de modernizare a Clujului. Încalcă termenele fluierând, cu riscul de a strica imaginea beneficiarului, care este Primăria Cluj-Napoca.

După ce au întârziat nepermis de mult sistemul de bike-sharing, care nu e gata nici acum, societăţile lui Bâgiu fac acelaşi lucru cu cel de ticketing pentru mijloacele de transport în comun. De menţionat că ambele lucrări câştigate la licitaţie de beizadeaua din Braşov sunt susţinute din bani europeni, iar dacă sistemul de ticketing nu va fi gata anul acesta, Clujul pierde banii.

Început în 2013, proiectul urma să fie gata în iulie 2014. De la momentul anunţat au trecut însă 11 luni: am avut o amânare pentru septembrie 2014, o amânare a amânării pentru decembrie 2014 şi încă una pentru martie 2015, iar deadline-ul de Ziua copilului a fost şi el „sărit". „Ni s-a transmis că se va amâna pentru septembrie 2015. Încă nu a ajuns la noi notificarea, este pe drum", a mărturisit Andreea Marcu, specialist în comunicare la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest, organism intermediar în acest proiect.

Andreea Marcu susţine că motivele întârzierilor sunt aceleaşi ca în urmă cu trei luni: dificultăţi în realizarea efectuării branşamentelor electrice ale automatelor de eliberare bilete, cauzate de obţinerea anevoioasă a acordului unor asociaţii de proprietari pe raza cărora se desfăşoară lucrările, dificultatea în amplasarea a două staţii proiectate iniţial în Piaţa Gării.

În realitate, sursele ZIUA de CLUJ susţin că nici softul aferent nu este gata. Am discutat despre acest lucru cu Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca. „Merge greoi, dar se lucrează. Softul este 98-99% gata, dar se fac zilnic probe şi simulări", a declarat Neag. CTP este principala beneficiară a proiectului, chiar dacă lucrările au fost contractate de municipalitate.

Am solicitat şi la Primăria Cluj-Napoca un punct de vedere, încă de săptămâna trecută, dar acesta nu a venit până la ora publicării acestui articol. Între timp, licitaţia pentru proiectul de ticketing de la Cluj este anchetată în continuare de DNA şi DLAF. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), prin Direcţia de constatare şi stabilire nereguli programe europene, a decis să sesizeze cele două organisme încă de anul trecut. De asemenea, o societate din Bucureşti, Incertrans SA, a anunţat că depune, de asemenea, plângere penală.

„În cadrul ofertei tehnice pentru trei tipuri de echipamente principale ale sistemul de e-ticketing (validator dual, validator contactless, automat de vânzare bilete), asocierea RAMB - CS Vision a depus documente care prezintă suspiciunea că sunt false", a comunicat MDRAP, la solicitarea ZIUA de CLUJ. Concret, CS Vision SRL a prezentat în dosarul înscris la licitaţie documente pe care le-a prezentat ca provenind de Incertrans SA, pe care societatea de cercetări în transporturi din Bucureşti nu le recunoaşte. Totul a ieşit la iveală după o sesizare a unuia dintre concurenţii din licitaţia de la Cluj, compania Radcom SRL.

În cadrul proiectului, urmau să fie modernizate 87 de staţii de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca, amenajate 61 de automate de eliberare a legitimaţiilor de călătorie, respectiv 74 de panouri de afişaj cu privire la circulaţia mijloacelor de transport în comun. Valoarea pentru care a fost adjudecat proiectul este 21,05 milioane de lei. Licitaţia a fost câştigată de asocierea dintre firmele Ramb SRL şi CS Vision SRL, ambele din Braşov şi ambele controlate de Răzvan Bâgiu. Braşoveanul este şi principal acţionar la Viacor Engineering, compania care a câştigat licitaţia pentru proiectul de bike sharing de la Cluj.


Cifrele proiectului

61 automate self-ticketing
7 centre de vânzare
136 de validatoare în staţii
9 puncte de transfer a datelor
1 locaţie de management operaţional
35 de staţii noi
86 staţii modernizate

 

Comenteaza