Arhitectul-șef al județului anunță atingerea unei borne simbolice: „2025 de cereri de certificate de urbanism depuse și procesate exclusiv online”
- Scris de Sergiu Vlăgea
- azi, 11:12
- Administraţie
- Ascultă știrea
Platforma digitală pentru emiterea certificatelor de urbanism a Consiliului Județean Cluj a ajuns să fie folosită pentru trei sferturi dintre solicitările depuse în acest an.
Arhitectul-șef al județului, Claudiu Salanță, a anunțat atingerea pragului simbolic de 2.025 de cereri procesate exclusiv online, volumul crescând constant de la an la an.
„Pe 17 mai 2022 lansam o platformă digitală care își propunea să transforme procedura digitală de obținere a certificatelor de urbanism. Am pornit la drum cu viziunea de a fi simplă pentru cetățeni, flexibilă pentru administrație și eficientă pentru toți. Credem că cel mai sincer feedback vine din rezultate – din cifrele care arată încrederea în platformă. 2022 = 226 cereri, 2023 = 663 cereri, 2024 = 1371 cereri, iar în 2025 am ajuns la 2025 cereri, ceea ce reprezintă 75% din totalul acestui an.
Aseară, la ora 23:10, am atins această bornă simbolică. E dovada pură că digitalizarea serviciilor publice e posibilă atunci când e construită în interesul oamenilor. Mulțumesc tuturor celor care au crezut în acest proces – cetățeni, arhitecți, ingineri, geodezi, avocați, partenerilor din IT și colegilor din administrație care au ajutat la transformarea unei viziuni într-o realitate de zi cu zi”, a transmis Claudiu Salanță.
Digitalizarea procesului de urbanism la nivelul Consiliului Județean Cluj a început în 2022, odată cu lansarea platformei online pentru obținerea certificatelor de urbanism.
Scopul declarat a fost reducerea birocrației, eliminarea drumurilor inutile la ghișee și reducerea timpului de emitere a documentelor.











