Autostrada FINALIZATĂ. Ce înseamnă de fapt 81% stadiu de progres al lucrării FOTO

Autostrada FINALIZATĂ. Ce înseamnă de fapt 81% stadiu de progres al lucrării FOTO
Tronsonul de autostradă Gilău-Nădăşelu, din județul Cluj, este terminat aproape în totalitate, dar nu poate fi dat încă în folosință. Aceasta va deveni circulabil, în cel mai bun caz, în 2017.

"Tronsonul Gilău - Nădășelu (sector 3A) - au fost scoase din fondul forestier 7,45 ha de pădure pentru continuarea lucrărilor, iar până în 2017 se vor finaliza 8,7 km ce vor fi puși în funcțiune în 2017. Pe acest sector, stadiul execuției este de 81%", se arată într-un document al Guvernului României, dat publicității săptămâna trecută.

Ce înseamnă de fapt 81%? Marea problemă a tronsonului este podul peste Someș, care nu a fost licitat împreună cu restul lucrării, și care leagă această bucată de auostradă de cea existentă, Gilău - Câmpia Turzii. Licitația este în acest moment anunțată pe SEAP, sistemul electronic de achiziții publice.

În ceea ce privește situația lucrărilor de dincolo de acest pod, iată ce scrie bloggerul Daniel Dubău. "Știind că lucrările pe trosonul Gilău-Nădășelu al Autostrăzii Transilvania se desfășoară de luni până sâmbătă, duminică mi-am luat bicicleta și am pedalat. Nu mare mi-a fost surpriza ca încă de la începutul tronsonului să găsesc aproape 4 km de autostradă (din cei 8,7 km) cu stratul de uzură deja turnat (cel puțin pe sensul Gilău-Nădășelu), cu parapeții ce delimitează sensurile deja montați, cu panouri de protecție sonică montate, iar viaductele aveau deja lămpile de iluminare pregătite pentru funcționare, altfel spus o autostradă aproape terminată", a scris acesta pe gilauonline.blogspot.com. Ba mai mult, ZIUA de CLUJ a verificat cele scrise pe blog și a observat că, între timp, pe o parte din autostradă s-au aplicat inclusiv marcajele.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi podul peste Someș în lucrare, pentru că la acel moment era în şantier la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău-Nădăşel.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a mai organizat o licitaţie pentru acest pod, dar compania a considerat că ofertele înaintate nu au fost conforme, şi a anulat-o. Firmele interesate au cerut anularea deciziei la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi în justiţie, ceea ce a întârziat şi mai mult procedura de selectare a unui constructor.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu, cu o lungime de 8,7 km, care ar fi trebuit terminate în 2016, au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul lor se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat.

 

Comenteaza