Foto Autostrada Transilvania: Viaduct de aproape 2 km, pe deasupra unui lac de acumulare

Autostrada Transilvania: Viaduct de aproape 2 km, pe deasupra unui lac de acumulare
captura video YouTube - @Raducu P Drum / AUTOSTRADA A3 Suplacu de Barcău - Chiribiș | Lucrări zona viaduct
Autostrada Transilvania: Viaduct de aproape 2 km, pe deasupra unui lac de acumulare
Autostrada Transilvania: Viaduct de aproape 2 km, pe deasupra unui lac de acumulare
Autostrada Transilvania: Viaduct de aproape 2 km, pe deasupra unui lac de acumulare
Autostrada Transilvania: Viaduct de aproape 2 km, pe deasupra unui lac de acumulare
Autostrada Transilvania: Viaduct de aproape 2 km, pe deasupra unui lac de acumulare
Autostrada Transilvania: Viaduct de aproape 2 km, pe deasupra unui lac de acumulare

Al doilea cel mai lung viaduct din Europa se construieşte pe Autostrada Transilvania și a prins deja contur.

În curând șoferii vor putea străbate, în mare viteză, un lac de acumulare de aproape 2 km. Viaductul de pe Autostrada Transilvania A3, face parte din ultima bucată din autostradă, la care se lucrează în ritm alert, după o pauză de 12 ani. La Suplacu de Barcau - Chiribis constructor este Erbașu Construcții. 

Viaductul de lângă Oradea a fost început încă din anul 2008, are o lungime de 1,8 kilometri şi şerpuieşte pe suprafaţa lacului de acumulare de lângă Suplacu de Barcău. Acesta este gata în proporție de 85%, spune constructorul.

"S-a aplicat vopseaua anticorozivă, pe calea unu, iar acuma se efectuează ultimele teste, ultimele pregătiri, în vederea așternerii primului strat de asfalt", transmite Gheorghe Mârza, manager adjunct de proiect, citat de stirileprotv.ro.

Ionuț Ciurea - șef Pro Infrastructura: "Avem, în sfârșit, luminița de la capătul tunelului, aproape. Sperăm, atunci, în maxim-maxim-maxim doi ani, din acest moment, să circulăm pe autostrada A3 complet, cap-coadă, de la Tg Mureș la Oradea cu o singură excepție: cei 40 de km din zona Zalăului."

Compania Construcții Erbașu a fost desemnată câștigătorul licitației, pentru investiția cu termene de șase luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. În ianuarie 2025, după 12 ani de la suspendarea proiectului, utilajele au revenit pe șantier, iar în 2026, tronsonul ar putea fi deschis. 

Suplacu de Barcău, o comună cu circa 4.000 locuitori din județul Bihor, a fost cunoscută în ultimul secol pentru minele de cărbune din zonă și, mai ales, pentru sondele și rafinăria petrolieră înființată aici în anii ‘60.

Comenteaza