Banii europeni de la ticketing merg pe mâna abonatei administraţiei din Braşov

Banii europeni de la ticketing merg pe mâna abonatei administraţiei din Braşov
Administraţia locală a câştigat procesul din instanţă împotriva deciziei Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor prin care se dispunea reluarea procedurii de licitaţiei pentru modernizarea sistemului de transport din oraş, de la etapa de evaluare a ofertelor.

Primăria a atribui contractul din proiectul de 7,3 milioane de euro, finanţat cu bani europeni, către Ramb Sistem cu CS Vision din Braşov, însă rezultatul a fost contestat de ceilalţi participanţi la procedură. Primarul a fost cel care a ales calea instanţei, iar în 7 iunie Curtea de Apel a dat câştig de cauză administraţiei locale.

La licitaţia lansată anul trecut a contractului, intitulat generic "Lucrări pentru modernizarea şi extinderea sistemului de transport în comun în zona metropolitană Cluj- etapa I", scos la licitaţie de către primărie, au participat patru ofertanţi: Radcom, Ramb cu CS Vision, UTI Grup cu ACI Cluj şi SCC Napoca cu Printec Grup. În urma evaluării documentelor de calificare şi a propunerilor tehnice au rămas în cursă doar ofertele Ramb cu CS Vision şi UTI Grup cu ACI. Primele au avut o ofertă de 21 de milioane de lei, iar ceilalţi au propus 22,5 milioane de lei. Contractul, având drept criteriu de adjudecare preţul cel mai scăzut, a fost obţinut de Ramb şi CS Vision.


Societăţile perdante au formulat câte o contestaţie privind decizia comisiei de licitaţie de a atribui contractul către asocierea de firme din Braşov. Printr-o decizie din 12 aprilie, CNSC a dispus anularea raportului procedurii de licitaţie a primăriei clujene nr. 79.916 din 6 martie şi actele subsecvente acesteia şi a obligat Primăria Cluj-Napoca să reia procedura de la faza de evaluare a ofertelor.
Primăria Cluj-Napoca a atacat în instanţă decizia CNSC, la fel şi Ramb şi CS Vision au depus o plângere împotriva acesteia. Curtea de Apel a soluţionat a conexat dosarele şi a soluţionat cauza în favoare primăriei. "Respinge plângerea formulată de Radcom. Admite plângerile formulate de autoritatea contractantă, municipiul Cluj-Napoca şi de Ramb Sistem în calitate de membru al asocierii Ramb Sistem - CS Vision, împotriva deciziei din data de 12.04.2013, pronunţată de CNSC, pe care o modifică în parte, în sensul că respinge în totalitate contestaţia formulată de Uti Grup, în calitate de lider al asocierii UTI-ACI Cluj. Menţine restul dispoziţiilor deciziei. Obligă UTI, în calitate de lider al asocierii, la plata în favoarea Municipiului Cluj-Napoca, a sumei de 4,3 lei, cheltuieli de judecată", se arată în hotărârea Curţii de Apel Cluj, definitivă, pronunţată în şedinţa publică din 7 iunie 2013.

Şeful Biroul de Achiziţii din cadrul primăriei, Lucia Lupea, a explicat că, având în vedere decizia instanţei, care a conexat toate plângerile depuse în cazul licitaţiei pentru ticketing, urmează încheirea contractului cu asocierea de firme care a fost deja declarată câştigătoare - Ramb Sistem cu CS Vision. Lupea a declarat că primarul Emil Boc va fi cel care, după întoarcea din concediu, va anunţa detaliile în acest sens.
"Nu este niciun fel de problemă, contractul se redactează şi se va semna cel mai probabil săptămâna urmtătoare", a menţionat Liviu Neag, şeful Regiei Autonome de Transport Urban Călători.
Ramb este specializată în construcţii şi a reabilitat Bastionul Postăvarilor din Braşov şi mai multe cetăţi, potrivit primăriei. Presa braşoveană a relat că Ramb Sistem este o societate "de casă" a Consiliului Judeţean Braşov (controlat de USL) cu care a derulat contracte de 50 de milioane de euro în ultimii ani. Societatea a fost nominalizată într-un raport al Curţii de Conturi că a încasat nejustificat bani de la bugetul CJ Braşov, conform aceloraşi surse.


Ce presupune modernizarea sistemului de transport în comun
Introducerea sistemului de ticketing (montarea unui sistem automat de eliberare a legitimaţiilor de călătorie) în municipiu se va face în cadrul unui proiect cu finanţare europeană de 7,3 milioane de euro, dintre care 6,6 milioane bani europeni, nerambursabili. Proiectul presupune în principal modernizarea a 87 de staţii de transport public de călători existente în municipiu, amplasarea în zonele cu un flux important de călători a 61 de automate pentru eliberarea legitimaţiilor de călătorie non-stop şi a şapte centre de vânzare a legitimaţiilor de călătorie, 136 de validatoare ale legitimaţiilor de călătorie în staţii şi 327 în mijloacele de transport. Proiectul va fi implementat în doi ani de la data semnării contractului de finanţare şi a demarării licitaţiilor. În locul biletelor cu două călătorii vor apărea cele electronice, pentru o oră, cu care orice călător va putea circula pe orice linie. Dacă va depăşi ora în cauză, va fi considerat fraudulos. Vor dispărea şi actualele abonamente de linie şi se vor introduce abonamente cu cardul, cu un număr maxim de călătorii dus-întors. Abonamentul este de 60 de călătorii, iar preţul se va stabili după implementarea sistemului. Totul se va face cu portofelul electronic. Cardul se va putea încărca şi consuma după cum doreşte orice posesor. 70-80% dintre cele 84 de puncte de eliberare a biletelor care există în municipiu vor fi desfiinţate şi doar la periferie se vor păstra chioşcuri deservite de personal.

Etichete
Comenteaza